درباره رابطه زناشویی چطور فکر می کنید؟

موبنا – در زندگی مشترک ممکن است هر یک از زوج ها در مورد روابط زناشویی باورهایی داشته باشند که زندگی شان را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از این افکار و باورها از دوران کودکی و با الگوبرداری از والدین در وجود هر شخصی نهادینه می شود و البته گاهی اوقات هم خود فرد …

موبنا
در زندگی مشترک ممکن است هر یک از زوج ها در مورد روابط زناشویی باورهایی داشته باشند که زندگی شان را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از این افکار و باورها از دوران کودکی و با الگوبرداری از والدین در وجود هر شخصی نهادینه می شود و البته گاهی اوقات هم خود فرد براساس ابعاد شخصیتی اش نسبت به رابطه جنسی دیدگاه مشخصی دارد.

بسیاری از روانشناسان بر این باورند که داشتن رضایت از رابطه جنسیدر موفقیت ازدواج تاثیر دارد و از سوی دیگر نارضایتی در رابطه جنسی می تواند مشکلات زیاد و در نهایت جدایی را ایجاد کند. اما در زندگی مشترک رابطه جنسی برای شما چقدر مهم است و درباره آن چطور فکر می کنید؟ این تست که از سوی روانشناسان مجله PSYCHOLOGIES طراحی شده به شما می گوید دیدگاه شما نسبت به رابطه جنسی چگونه است و چطور می توانید به رضایتمندی بیشتری برسید.

دستیابی به اوج لذت جنسی چقدر برایتان اهمیت دارد؟

– این موضوع خیلی برایتان مهم است.
– یادتان نمی آید آخرین بار چه زمانی از رابطه جنسی لذت برده اید.
– بیشتر فکر می کنید که چطور این ارتباط برایتان سرگرم کننده باشد و خیلی به فکر لذت بردن نیستید.
– از اینکه ابتدا نیاز همسرتان برآورده شود خوشحال می شوید و بیشتر اوقات این برایتان کافی است.

روبه روی تلویزیون نشسته اید و هنگام بالا و پایین کردن کانال ها به شبکه ای می رسید که در آن کارشناس مربوطه درباره مسائل جنسی در دوران سالمندی صحبت می کند. نظرتان چیست؟

– مشغله تان بیشتر از آن است که روی کاناپه بنشینید و به صحبت های کارشناس گوش دهید.
– فکر می کنید که بعد از ۶۰ سالگی بیشتر افراد میل جنسی شان را از دست می دهند.
– شاید اگر سن تان بیشتر شود آن موقع برای تماشای چنین برنامه هایی وقت بگذارید.
– رسیدن به این سن و سال برایتان هراس انگیز است.

در مورد داروهای افزایش دهنده میل جنسی چطور فکر می کنید؟

– شاید امتحان کردن آنها جالب باشد.
– اصلا چه لزومی دارد؟
– مصرف این داروها دلهره آور است.
– می توانم از داروخانه و بدون نسخه پزشک آنها را تهیه کنم؟

در زندگی مشترک چه چیزی شما را از نظر جنسی رها و راضی نگه می دارد؟

– اینکه بدانید هر زمان که بخواهید و هر کجا که باشید می توانید با همسرتان رابطه زناشویی داشته باشید.
– بتوانید در مواقعی که آماده نیستید به این رابطه نه بگویید.
– اینکه از رابطه زناشویی لذت ببرید.
– بدون نگرانی از بابت بارداری به همسرتان عشق بورزید.

می دانید که در رابطه زناشویی چه چیزی همسرتان را خوشحال می کند؟

– معلوم است، مرتب از او می پرسید.
– هرگز سوال نمی کنید.
– خوشحالی همسرتان برای شما اهمیت زیادی دارد.
– در این زمینه مطالعه کرده اید و از نظر متخصصان کمک گرفته اید.

رابطه جنسی با همسرتان چه زمانی برای شما کامل می شود؟

– وقتی رویاهایتان تحقق بیابد.
– زمانی که در این زمینه تجربه کافی کسب کنید.
– هنگامی که احساسات تان را پوشش دهد.
– همه چیز به برنامه ریزی بستگی دارد.

– نسبت به آن بی علاقه هستید.
– عاشق این رابطه هستید.
– از آن لذت می برید.
– اوج لذت برایتان اهمیت دارد.

فرض کنید همسر شما نسبت به رابطه جنسی سرد شده. واکنش شما چیست؟

– شما تلاش تان را بیشتر می کنید.
– نفس راحتی می کشید!
– خودتان را مقصر می دانید.
– تکنیک های جدیدی را به کار می برید.

اگر بیشتر پاسخ هایتان سبز است

رابطه جنسی ازدواج شما را زنده نگه می دارد

رابطه جنسی به طور طبیعی جایگاه خودش را در زندگی مشترک شما دارد. نسبت به عواطف همسرتان بی تفاوت نیستید و به آن توجه می کنید. از این رو می دانید که چه زمانی همسرتان آمادگی برقرار رابطه جنسی با شما را دارد و چطور می تواند از این رابطه نهایت لذت را ببرد. دلتان نمی خواهد در ازدواج شما تنش و ناراحتی پیش بیاید، از این رو به شدت در تلاش هستید که همسرتان را راضی و زندگی مشترک را زنده نگه دارید.

احساسات و عواطف خوشایند سوخت رابطه شما هستند و به آنها اهمیت می دهید. از سوی دیگر گاهی اوقات فردی احساساتی می شوید که برای رسیدن به خواسته هایتان بیش از اندازه پافشاری می کنید. اما برای اینکه رابطه جنسی شما مطلوب تر باشد توصیه می شود که برای شناخت خودتان بیشتر وقت بگذارید. با خودتان روراست باشید و ببینید در رابطه چه چیزی شما را خشنود می کند.

اگر بیشتر گزینه دوم را انتخاب کردید

رابطه زناشویی برای شما در حد انجام وظیفه است

به نیازهای جنسی خودتان چندان اهمیت نمی دهید و شاید از خودتان بپرسید چرا رابطه زناشویی برای بعضی از افراد تا این حد جذاب است. در دوران مجردی هم به این موضوع فکر نمی کردید و برایتان مهم نبوده است. در حال حاضر در ازدواج هم رابطه جنسی را با بی میلی انجام می دهید. به نظر می رسد که اشتیاق تان را از دست داده اید یا افکاری منفی در سرتان می چرخد. این احتمال هم وجود دارد که تجربه ای ناامیدکننده را پشت سرگذاشته اید که میل جنسی شما را تحت تاثیر قرار داده باشد.

حتی ممکن است ارتباط شما با همسرتان به قدری سرد شده باشد که مانند خواهر و برادر زیر یک سقف زندگی کنید. البته این را هم بدانید که در مورد تعداد دفعات رابطه جنسی زوج ها استاندارد مشخصی وجود ندارد اما به این فکر کنید که نداشتن رابطه جنسی واقعا مناسب شما نیست. ببینید چطور می توانید سرد مزاجی تان را برطرف سازید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید.

اگر بیشتر گزینه اول را انتخاب کردید

برای شما داشتن رابطه جنسی خوب یک هنر است

رابطه جنسی در زندگی شما نقش مهمی دارد و از لذتی که پشت آن نهفته شده خوشحال می شوید. مرتب به دنبال این هستید که مهارت و دانش تان را در مورد مسائل جنسی افزایش دهید. مطالعه می کنید، مجله می خوانید و به توصیه های متخصصان اهمیت می دهید. برای بیان نیازهای جنسی خود به همسرتان خجالت نمی کشید و این نیازها را بیان می کنید.

از همسرتان هم انتظار ندارید که همه نیازهای شما را خود به خود بداند و هر جا لازم باشد در این باره با او صحبت می کنید. در زندگی شخصی هم فردی هستید که دوست دارید از لحظات زندگی لذت ببرید و خوشحال باشید و این عادت از کودکی در وجود شما نهادینه شده است. در زندگی تان فردی مستقل هستید و به خودتان اهمیت می دهید اما مراقب باشید که در رابطه جنسی نیاز خودتان را در اولویت قرار ندهید و به نیازهای همسرتان هم توجه داشته باشید تا با نارضایتی همسرتان مواجه نشوید.

اگر بیشتر گزینه چهارم را انتخاب کردید

رابطه زناشویی برای شما نمادی از موفقیت است

همان طور که دلتان می خواهد در زندگی فردی موفق باشید و به خواسته هایتان برسید، در مورد میل جنسی هم این موضوع برایتان مهم است که رابطه برایتان رضایت بخش باشد. شکی نیست که شما خوب می دانید چطور می توانید در زمینه رابطه جنسی هم به موفقیت برسید و می توانید این موضوع را تحت کنترل بگیرید. علاوه بر این داشتن رابطه جنسی موفق به آمادگی روحی و جسمی شما بستگی دارد.

حس کنترل گری شما حتی در این زمینه هم شما را رها نمی کند اما در صورتی که دلتان بخواهد روابط بهتری با همسرتان داشته باشید بهتر است در زمینه از بین بردن این حس تلاش کنید و روی رضایت جنسی خودتان و همسرتان تمرکز بیشتری داشته باشید. توصیه می شود به رابطه جنسی به عنوان یک مسابقه ورزشی نگاه نکنید. باید بدانید برای داشتن رابطه خوب فاکتورهای زیادی نیاز است که شاید لازم باشد بعضی از آنها را یاد بگیرید و دسته ای از افکارتان را تغییر دهید.

منشا سردی در روابط زناشویی

بررسی ها نشان می دهد آگاه نبودن زنان و مردان درباره تفاوت های یکدیگر و نداشتن درک متقابل از هم، منشا بسیاری از سردی های خانم ها در زندگی زناشویی است. بعضی از افراد هم به دلیل غروری که دارند حاضر نیستند در مورد همسرشان اطلاعاتی کسب کنند اما بهتر است این افراد بدانند که در صورت نداشتن آگاهی کافی از چگونگی ارتباط با همسرشان، اولین فردی که ضربه می خورد خودشان هستند.

اگر مردها بدانند که صحبت کردن یک زن چقدر اهمیت دارد و تا چه حد به نفع خودشان است، از آن استقبال می کنند. وقتی که زن و مرد با هم صحبت می کنند و زن می داند که در این مدت همسرش با تمام وجود به حرف هایش گوش می دهد،حواسش جای دیگری نیست، به حرف های او توجه دارد، صحبت هایش را تجزیه و تحلیل نمی کند و به دنبال نتیجه گیری نیست و حتی او را با گفتن کلماتی تشویق می کند تا بیشتر حرف بزند، در این صورت ارتباط عاطفی عمیقی بین همسران شکل می گیرد.

منبع:زندگی ایده ال

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا