تازه‌های تبلت و دوربین در بازار

موبنا –  اما به گفته برخی فعالان بازارهای دیجیتال داخلی حتی زمزمه‌های ورود این دست از ابزارهای دیجیتالی به بازار داخل به خودی خود دارای جذابیتی است، برای آن دسته از مخاطبان اخبار دنیای فناوری که همیشه منتظر محصولات جدید کمپانی‌های بزرگ هستند. در ادامه به معرفی برخی از جدیدترین محصولات دنیای فناوری بازارهای جهانی …

موبنا –  اما به گفته برخی فعالان بازارهای دیجیتال داخلی حتی زمزمه‌های ورود این دست از ابزارهای دیجیتالی به بازار داخل به خودی خود دارای جذابیتی است، برای آن دسته از مخاطبان اخبار دنیای فناوری که همیشه منتظر محصولات جدید کمپانی‌های بزرگ هستند. در ادامه به معرفی برخی از جدیدترین محصولات دنیای فناوری بازارهای جهانی اشاره می‌شود.

galaxy-note5_design_feature_spen-design

پس از آنکه کمپانی سامسونگ وعده‌هایی درباره یک قلم بلوتوث با نام C-Pen منتشر کرد حالا خبر رونمایی از این محصول با شدت بیشتری به گوش می‏رسد و اطلاعات بیشتری از این قلم به بیرون درز کرده است. این قلم که با شماره مدل EJ-UW700 ساخته شده، برای تبلت ویندوزی Galaxy TabPro S در نظر گرفته شده است. کاربردهای این قلم متفاوت است از این قلم می‌شود به‌عنوان یک قلم سنتی برای نوشتن روی کاغذ استفاده کرد و از طرف دیگر هم دارای یک نوک حساس به فشار برای کار با پلت‌فرم DirectInk مایکروسافت است.

با وجود اینکه این قلم تنها نصف درجه های حساسیت S Pen در سری گلکسی نوت است اما ۱۰۲۴ درجه مختلف از فشار را تشخیص می ‏دهد. عمر شارژ باتری این قلم حدودا ۱۶۲ ساعت اعلام شده که مقدار چشمگیری است و همچنین قیمت آن هم ۶۰ یورو خواهد بود. طراحی این قلم به گونه‌ای است که با سایر گوشی‏ ها و تبلت‏ های ویندوزی نیز سازگار است. اما تازه‌ترین محصول شیامی در زمینه محصولات و لوازم الکترونیک متعلق به یک پخش‌کننده صوتی است با نام Mi Box 3 Enhanced Edition که می‌تواند گزینه مفیدی برای کاربران پخش انواع فایل‏های صوتی و تصویری باشد.

142126k92h986244jd52xd-1259x720

این پخش‌کننده که یک نسخه به روز شده از محصولات پیشین این کمپانی است با یک تراشه ۶۴ بیتی مدیاتک MT8693 به همراه پردازنده شش هسته‏ای (۲ هسته Cortex-A72 با سرعت ۲گیگاهترز و ۴ هسته Cortex-A53 با سرعت ۶/ ۱ گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی PowerVR GX6250 قدرت می‏گیرد. آنچه اطلاعات این پخش کننده نشان می‌دهد این است که پردازنده به‌کار رفته در این محصول نسبت به نسخه پیشین آن چیزی حدود ۸۰درصد عملکرد سریعتری داشته و پردازنده گرافیکی آن نیز ۲۴۰ برابر سریع‌تر از نسخه استاندارد Mi Box 3 است. در این گجت برای جلوگیری از افزایش دما در هنگام کار یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند به همراه یک فن استفاده شده است.

ارتقای میزان رم و فضای ذخیره‌سازی در نسخه جدید یکی دیگر از ویژگی‏های این پخش‌کننده صوتی است. این دستگاه به ۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. در کنار اینها می‏ توان به استفاده از بلوتوث ۱/ ۴ و وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac 2×۲ اشاره کرد که سرعت انتقال داده‌ها را تا ۳۰۰ Mbps بالا برده است. پخش‌کننده Mi Box 3 Enhanced Edition در حال حاضر با قیمت ۳۹۹ یوآن معادل ۶۱ دلار به بازار چین عرضه شده است و مشخص نیست که آیا بازار سایر کشور‏ها نیز میزبان این گجت باشند یا خیر! تبلت ۱۰ اینچی میان‏رده SM-T585 سامسونگ از دیگر محصولات جدید در دنیای فناوری است که به‌زودی شاهد عرضه آن در بازارهای جهان خواهیم بود.

Samsung-Tablet

این تبلت با صفحه‏ نمایش ۱۰ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل (WUXGA) در بنچمارک ظاهر شده است. پردازنده اکسینوس ۷۸۷۰ با هشت هسته Cortex-A53 با سرعت ۷/ ۱ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-T830 آن را در رده میانی بازار قرار داده و پشتیبانی از OpenGL ES 3.1 و اندروید ۶.۰.۱ مارشملو آن را به گزینه‏ای مناسب تبدیل کرده است. این تبلت قرار است با ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی با فلش LED، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی و اتصالات رایج عرضه شود. چیپست اکسینوس ۷۸۷۰ به تازگی توسط سامسونگ معرفی شده و در Galaxy J7 2016 نیز به‌کار گرفته شده است. انتظار داریم مدل SM-T585 از LTE پشتیبانی کرده و مدل SM-T580 نسخه وای‏فای تنهای این تبلت باشد. سامسونگ احتمالا این مدل را با نام Galaxy Tab 5 و یا Galaxy Tab E یا Tab A عرضه خواهد کرد. اما در ادامه بازار جدیدترین تبلت‌ها باید منتظر تبلت ۷/ ۹ اینچی اپل که۴ بلندگو و یک کانکتور هوشمند دارد، باشیم.

البته باید تا روز رونمایی از این محصول که به احتمال فراوان دوم فروردین ماه است صبر کنیم تا از وجود چنین تجهیزاتی مطمئن شویم. شنیده‌ها حاکی است که تبلت ۷/ ۹ اینچی اپل تا دوم فروردین‌ماه عرضه می‌شود و درحالی‌که انتظار می‌رود نام این تبلت آی‌پد Air 3 باشد از سوی دیگر ممکن است این محصول با نام آی‌پد پرو مینی عرضه شود. در هر صورت این تبلت به ۴ بلندگو برای پخش یک صدای کاملا استریو و همچنین کانکتور هوشمند برای استفاده از صفحه کلید هوشمند اپل مجهز است. بنابراین می‏توان این محصول را برادر کوچک‌تر آی‌پد پرو دانست و خط تولید آی‌پد پرو مینی را نیز در همان راستا تصور کرد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‏های این تبلت، تجهیز بودن به ۴ گیگابایت رم است که بدون شک برای هر کسی می‏تواند خبری خوشحال‌کننده باشد، بنابراین باید تا تاریخ ۲فروردین ماه منتظر رونمایی از این محصول باشیم.

sony-hx80-featured-640x427-c

همچنین شرکت سونی هم تلاش کرده کوچک‌ترین دوربین دنیا را با بزرگنمایی ۳۰برابر بیشتر به طرفداران دنیای دوربین‌های دیجیتال ارائه کند. دوربین جدید سونی شباهت‏هایی با مدل قدیمی دوربین این شرکت دارد و حتی از لحاظ طراحی نیز تغییرات زیادی را در این محصول جدید شاهد نیستیم. سنسور ۲/ ۱۸ مگاپیکسلی از نوع Exmor R CMOS، به همراه لنز زایس با توان بزرگ‏نمایی ۳۰ برابر، ردیاب تصویری OLED به همراه صفحه‏نمایش ۳ اینچ LCD، کانال‏های ارتباطی وای‏فای و ان‏اف‏سی در کنار ویژگی فیلمبرداری با کیفیت فول‏اچ‏دی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه مشخصات اصلی سخت‏افزاری این دوربین جدید سونی را تشکیل می‏دهد. ناگفته نماند که با تمام این موارد باز هم دوربین HX90V سونی از جی‏ پی‏ اس و حلقه‏ کنترل در کنار لنز بهره می‏برد که دوربین جدید HX80 فاقد آنهاست. اما دوربین جدید نسبت به مدل قبلی خود با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. دوربین HX90V سونی قیمتی معادل با ۴۳۰ دلار داشت؛ درحالی‌که دوربین جدید HX80 قیمتی برابر با ۳۵۰ دلار خواهد داشت، سونی به هواداران عکاسی وعده داد تا این دوربین جدید را نهایتا ظرف یک ماه آینده روانه بازار کند.

اما در میان محصولات متفاوتی که در دنیای هدست‏های مجازی شاهد هستیم به نظر می‌رسد هدست واقعیت مجازی Aiwear بدون نیاز به تلفن هوشمند و کامپیوتر جایگاه ویژه‌ای دارد.

تاکنون کمتر شاهد عرضه محصولی در این بازار بودیم که مستقل و بدون نیاز به تلفن‏های هوشمند و کامپیوتر کار کند. حالا کمپانی Aiwear که با ساعت‏های هوشمندش معروف است یک هدست واقعیت مجازی طراحی کرده که بدون نیاز به هیچ‌گونه سیم، تلفن هوشمند و کامپیوتر به صورت مستقل قابل اجرا است. ازجمله محصولات مشابه این هدست می‏ توان به HTC Vive و سامسونگ Gear VR اشاره کرد که در هدست اچ تی سی Vive نیاز به یک کامپیوتر و در هدست سامسونگ Gear VR نیز استفاده از یک تلفن هوشمند ضروری است. بنابراین به ن ظر می‌رسد هدست کمپانی Aiwear به یک صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی با کیفیت Full HD مجهز بوده و قدرت پردازش خودش را نیز از طریق همین نمایشگر تامین می‏کند. علاوه‌بر آن هدست واقعیت مجازی Aiwear VR به یک پردازنده چهار هسته‌ای، یک گیگابات رم و اندروید ۴/ ۴ کیت‌کت مجهز است. این گجت با استفاده از ۹ سنسور حرکتی مختلف می‏تواند دقیق‌تر از هدست‏های مرسوم قابل اجرا با تلفن هوشمند عمل کند.

 منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا