استقبال از گوشی منحنی سامسونگ در بازار

موبنا -با وجود قیمت بالای گوشی گلکسی S6اج پلاس سامسونگ، این مدل توانست مورد خرید آن دسته از کاربرانی که به دنبال گوشی های متفاوت و لوکس هستند قرار گیرد. این گوشی هم اکنون با گارانتی متفرقه و غیررسمی به بهای دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به فروش می رسد. مشخصات فنی این گوشی …

موبنا -با وجود قیمت بالای گوشی گلکسی S6اج پلاس سامسونگ، این مدل توانست مورد خرید آن دسته از کاربرانی که به دنبال
گوشی های متفاوت و لوکس هستند قرار گیرد.
این گوشی هم اکنون با گارانتی متفرقه و غیررسمی به بهای دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.
مشخصات فنی این گوشی به شرح زیر است:
طراحی و ساخت
سامسونگ، در طراحی گوشی گلکسی S6اج پلاس هیچ تغییر قابل توجهی را در مقایسه با گوشی S6اج انجام نداده است. این گوشی دقیقا همان سبک طراحی S6اج را در اندازه‌هایی بزرگ‌تر تجربه کرده است.
با بزرگ شدن ابعاد این گوشی در دست گرفتنش در مقایسه با S6اج کمی دشوار شده و نمی‌توان به راحتی آن را با یک دست کنترل کرد.
سامسونگ در طراحی این گوشی از شیشه و فلز بهره برده؛این نوع طراحی وزنی نزدیک به ۱۵۱ گرم را به این گوشی داده است. گلکسی S6اج پلاس با طراحی براق خود جلوه‌ای چشم‌نواز و متفاوت با آنچه در گوشی‌های قبلی سامسونگ مثل نوت‌اج شاهدش بودیم، دارد.
در این طراحی، آینه‌ای بودن قاب پشتی و جلویی گوشی خیلی آزاردهنده است. بدنه‌ی S6اج پلاس، استعداد بالایی در جذب اثرانگشت، چربی و عرق دارد.
قابی به طول ۱۵۴ میلی‌متر، عرض ۷۶ میلی‌متر و ضخامت ۶.۹ میلی‌متر، نمایشگری ۵.۷ اینچی را در خود جا داده‌ است.
این ابعاد با در نظر گرفتن نمایشگر ۵.۷ اینچی کاملا مطلوب به نظر می‌رسد. زیر نمایشگر کلید‌های سنتی سامسونگ یعنی دو کلید لمسی مدیریت برنامه‌ها و بازگشت که در دو طرف کلید فیزیکی خانه که در این گوشی حس‌گر اثرانگشت را هم در خود دارد، قرار دارند.
s6-edge-plus-11
سامسونگ برخلاف سایر رقبا که نوار‌های پلاستیکی بهبود کیفیت آنتن دهی را روی قاب پشتی قرار می‌دهند، این نوار‌ها را روی قاب فلزی دور گوشی قرار می‌دهد.
روی لبه‌ بالایی گوشی، میکروفن دوم حذف صدا‌های مزاحم مکالمه و درگاه سیمکارت مشاهده‌ می‌شوند.
کلید‌های کنترل صدا روی لبه‌ی سمت چپ و کلید روشن و خاموش روی لبه‌ی راستی گوشی قرار گرفته‌اند.
سامسونگ میکروفون اصلی، پورت microUSB و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را روی لبه‌ی پایینی گوشی قرار داده است.
قاب پشتی صاف و صیقلی است و لایه‌ای از محافظ‌های نام‌آشنای گوریلا گلس آن را پوشانده‌ است.
این ترکیب باعث می‌شوند در دست گرفتن این گوشی حس خوبی را به کاربر منتقل کند. لنز دوربین مثل گلکسی S6اج از قاب پشتی گوشی بیرون زده، این بیرون زدگی زیاد آزاردهنده نیست و مانعی برای قرارگیری ثابت گوشی روی سطوح صاف نیست.
علاوه بر دوربین اصلی فلش دوربین هم روی قاب پشتی مشاهده می‌شود.
s6
کاستی‌هایی که طراحی گوشی S6اج داشت، دقیقا در گوشی S6اج پلاس هم تکرار شده اند.
اگر گوشتیان روی سطحی صاف قرار داشته باشد، برداشتنش از روی این سطح با کمی مشکل همراه خواهد بود.
لبه‌ی بسیار باریک قاب دور گوشی باعث می‌شوند تا برداشتنش از روی سطوح صاف مشکل‌زا شود. همچنین قرار دادن کلید‌های گوشی روی همین لبه‌ باعث شده تا فشردنشان کمی با زحمت همراه باشد.
اگر کمی منصف باشیم طراحی چشم‌نواز این گوشی تقریبا تمامی کم و کاستی‌هایش را پوشش داده و کاربر می‌تواند از این مشکلات جزیی چشم‌پوشی کند.
صفحه‌ی نمایش
فن‌آوری تولید نمایشگر‌هایی با لبه‌های خمیده فعلا فقط در انحصار شرکت سامسونگ است. نمایشگری ۵.۷ اینچی از نوع اولد و فن‌آوری سوپر امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و تراکم ۵۱۸ پیکسل بر اینچ برای S6اج پلاس در نظر گرفته شده است.
این نمایشگر در لبه‌های راست و چپش خمیدگی دارد. قوس‌های لبه‌های S6اج پلاس به اندازه‌ی گوشی نوت‌اج خمیده نیستند.
ازنظر اعداد و ارقام عملا با نمایشگری تکراری در مقایسه با گلکسی S6اج مواجه هستیم، اما این نمایشگر از نظر اندازه ۰.۷ اینچ بزرگ‌تر شده و به طبع تراکم پیکسلی آن هم کاهش پیدا کرده است.
سامسونگ از نظر نرم‌افزاری هم گزینه‌هایی را برای استفاده‌ی بیشتر از لبه‌های این نمایشگر در نظر گرفته است.
نمایش‌های اعلان‌ها با استفاده از رنگ‌های مختلف، امکان افزودن پنج برنامه و پنج مخاطب منتخب تا به راحتی و در هر زمانی دسترسی به آن‌ها ساده باشد، نمایش ساعت در طول زمانی مشخص که کاربر تایین می‌کند و نمایش اخبار و اطلاعات از قابلیت‌هایی است که سامسونگ برای این لبه پیش‌بینی کرده است. همچنین امکان نمایش اطلاعات در هر دو لبه وجود دارد.
دوربین
مجموعه‌ی دوربین‌های استفاده‌شده در S6اج پلاس ، بدون هیچ تغییری، همان‌هایی هستند که در سری گلکسی S6 به‌کاررفته بودند. دوربین اصلی S6اج پلاس مجهز به لنز IMX240 سونی، از نوع CMOS با دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 شده است.
سایز این سنسور ۰.۲۷ اینچ، طول فوکوسش ۴.۳۵ میلی‌متر و ISO آن بین ۵۰ تا ۳۲۰۰ قابل‌تغییر است.
این دوربین تصاویری با رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ پیکسل را ثبت می‌کند که هر پیکسل از این تصاویر ۱.۱۲ میکرومتر اندازه دارند.
سامسونگ در کنار این دوربین، فلشی از نوع LED استفاده کرده که می‌تواند نور لازم برای محیط‌های کم‌نور را تامین کند. اگر در لحظه به ثبت تصویر نیاز دارید؛ در هر شرایط و موقعیتی با دو بار فشردن کلید خانه، می‌توانید به دوربین دسترسی داشته باشید.
s6-edge-plus-1121
رابط کاربری دوربین ساده است، آیکون‌هایی برای دسترسی سریع به موارد دم‌دستی در صفحه‌ی اصلی وجود دارند.
این آیکون‌ها شامل انتخاب سایز عکس، حالت فلش، تایمر عکاسی، HDR و افکت گذاری روی تصاویر می‌شوند.
کلید‌های عکاسی و فیلم‌برداری هم در کنار هم قرار گرفته‌اند تا بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها دسترسی داشت.
حالت‌های اتوماتیک، پیشرفته، پاناروما، فوکوس انتخابی و ارسال زنده‌ی تصویر در شبکه یوتیوب در منویی جداگانه قابل انتخاب هستند.
اما حالت جدید ارسال زنده‌ی تصویر می‌تواند ویدیو‌های شما را با تاخیر ۱۰ ثانیه‌ای روی شبکه‌ی یوتیوب به نمایش بگذارد.
ثبت تصویر در S6اج پلاس هر شرایط با سرعت بالایی همراه است. همچنین تصاویر ثبت‌شده توسط S6اج پلاس به لطف دوربینش از رنگ، کنتراست و کیفیت کم‌نظیری برخوردارند.
حتی تصاویری که در نور کم هم ثبت می‌شوند، کیفیتی قابل قبولی دارند. ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو از دیگر قابلیت‌های این دوربین هستند.
البته امکان تهیه‌ی ویدیوهایی با سرعت کم یا سرعت‌بالا هم وجود دارد؛ که در تنظیمات قابل انتخاب هستند. فن‌آوری لرزش‌گیر اپتیکال هم برای ضبط ویدیو در این دوربین وجود دارد.
دوربین سلفی S6اج پلاس هم سنسوری ۵.۱ مگاپیکسلی دارد. سنسور این دوربین دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 دارد. از امکانات جدید در این دوربین، امکان ثبت تصاویر سلفی با تپ روی حس‌گر سنجش ضربان قلب، امکان ثبت سلفی‌ واید و همچنین پخش زنده‌ی روی شبکه‌ی یوتیوب است.
این دوربین می‌تواند ویدیو‌های ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریوی ضبط کند. به جرات می‌توان گفت دوربین اصلی S6اج پلاس یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود و تصاویری با کیفیت و روشنایی مطلوب را در هر شرایط نوری و محیطی با سرعت بالا ثبت می‌کند.
سخت افزار و نرم افزار
اندروید لالی‌پاپ ۶۴ بیتی نسخه‌ی ۵.۱.۱ به همراه تاچ‌ویزی (TouchWiz) که ظاهری تکراری‌اش برای کاربران گوشی‌های سامسونگ عادی شده، برای S6اج پلاس در نظر گرفته شده‌اند.
افزوده شدن چند امکان امنیتی جدید به تاچ‌ویز (TouchWiz) در مقایسه با نسخه‌های قبلی‌اش یکی از بهترین اتفاقات ممکن برای S6اج پلاس به‌حساب می‌آید.
گزینه‌ حالت شخصی (Private Mode) به شما امکان می‌دهد تا مدیای شخصی خود را از دید دیگران پنهان کنید.
با استفاده از گزینه‌ ارسال پیام اضطراری (Send SOS Massage) می‌توانید با سه بار فشردن کلید پاور، پیامی در قالب MMS را که شامل تصویر‌های ثبت شده از دو دوربین گوشی به همراه صدای ضبط‌ شده در زمان ارسال پیام می‌شود را به شماره یا شماره‌هایی دلخواه ارسال می‌کند.
همچنین اضافه شدن گزینه‌ی گوشی مرا بیاب (Find My Phone) موردی شبیه Find My iPhone را در اختیار کاربران سامسونگ قرار می‌دهد.
اگر گوشی‌تان را گم کنید یا به سرقت برده شود، با این گزینه می‌توانید و از طریق اکانت سامسونگ‌تان می‌توانید گوشی را روی نقشه ردیابی کنید. جدا از این امکانات، امکان تعویض، دانلود و خرید تم هم یکی از امکانات مفید جدید در تاچ‌ویز است.
در S6اج پلاس که یکی برتری‌هایش سخت‌افزار قدرتمند است، استفاده از سخت‌افزار سری گلکسی S6 کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما سامسونگ برای این گوشی تراشه‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ را در نظر گرفته است.
s6 edge 1
تراشه‌ای ۶۴ بیتی که ۴ هسته پردازنده‌ی کورتکس A53 باقدرت پردازش ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A57 باقدرت پردازش ۲.۱ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی پرقدرت مالی T760MP8 باقدرت پردازش ۷۷۰ مگاهرتز را روی خود دارد.
مصرف پایین انرژی یکی از ویژگی‌های بارز این تراشه که با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته‌شده، به حساب می‌رود.
تا اینجا با همان تراشه‌ی استفاده‌شده در سری گلکسی S6 مواجه هستیم، نقطه‌ی تفاوت S6اج پلاس در استفاده از ۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 با فرکانس ۱۵۵۲ مگاهرتز روی این تراشه است.
این مجموعه‌ی سخت‌افزاری توانست نمره‌ی عالی ۶۷۴۸۴ را در آزمون AnTuTu کسب کند.
سرعت رم این گوشی تقریبا برابر سرعت رم رقبایی مثل سونی اکسپریا Z3 پلاس و ال‌جی G4 است. نقطه‌ی اوج این سخت‌افزار در بخش آزمون پردازنده‌ی گرافیکی بود که از ۶۰ فریم ورودی با رزولوشن ۲K، تمامی این ۶۰ فریم را پردازش و به تصویر کشید. البته در گوشی سونی اکسپریا Z3 پلاس هم شاهد پردازش هر ۶۰ فریم بودیم؛ اما در آن گوشی این ۶۰ فریم با کیفیت fullHD برای پردازنده ارسال می‌شدند.
از امکانات ارتباطی دیگر در S6اج پلاس می‌توان از Wi-Fi، بلوتوث و NFC نام برد. البته فن‌آوری محبوب OTG هم برای کاربران این گوشی در نظر گرفته شده است.
از تغییرات ارتباطی نوت ۵ در مقایسه با گلکسی S6اج نسخه‌ی ۴.۲ بلوتوث است؛ در این نسخه امکان استریم صدای استریو با سرعت بیشتری وجود دارد.
این گوشی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی۴G پشتیبانی می‌شود. همچنین پورت microUSB در این گوشی قابلیت استفاده به عنوان خروجی تصویر MHL 3.0 دارد.
باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی S6اج پلاس می‌تواند انرژی لازم برای سه روز استفاده معمولی را تامین کند.
دلیل این ماندگاری تراشه‌ و نمایشگر کم‌مصرف این گوشی هستند.
samsunggalaxys611
سامسونگ با فن‌آوری شارژ سریع‌اش که مشابه فن‌آوری استفاده‌شده در تراشه‌های شرکت کوالکام است، در طول ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد از باتری را شارژ می‌کند.
همچنین باتری در مدت ۹۰ دقیقه ۸۰ درصدش پر می‌شود و در ۱۲۰ دقیقه هم کاملا شارژ می‌شود.
همچنین امکان شارژ بی‌سیم هم برای S6اج پلاس در نظر گرفته شده که در کنار کارآیی، احساس لوکس بودن این فن‌آوری را هم به کاربر القا می‌کند.
حس‌گر اثرانگشت S6اج پلاس در مقایسه با سری گلکسی S6اج هوشمندتر و سریع‌تر شده است.
این حسگر می‌تواند در کسری از ثانیه انگشت شما را شناسایی و قفل گوشی را برای شما باز کند.
عکس‌العمل و دقت این حس‌گر هم بسیار بیش‌تر شده، اما نمی‌توان بیش از ۴ اثرانگشت را برای استفاده از حس‌گر برای S6اج پلاس تعریف کرد.
مثل S6اج برای S6اج پلاس هم حس‌گر سنجش ضربان قلب در نظر گرفته شده است.
برنامه‌ی S Health هم کامل‌تر شده و علاوه بر سنجش ضربان قلب، قسمتی‌هایی برای سنجش میزان استرس، سنجش وضعیت خواب، میزان قند و فشارخون هم به آن اضافه‌شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا