عضو جدید خانواده BMW +عکس

یکی از مدیران اجرایی بی‌ام‌دبلیو تولید خودرو الکتریکی i5 را تأیید کرد. در سال‌های اخیر، همواره شایعاتی پیرامون فرزند بعدی خانواده i در بی‌ام‌دبلیو مطرح بوده است و بسیاری بر این عقیده بوده‌اند که خودرویی کاربردی به نام i5 نسخه بعدی این سری خواهد بود. سرانجام، یکی از مدیران اجرایی بی‌ام‌دبلیو تأیید کرد که چنین …

یکی از مدیران اجرایی بی‌ام‌دبلیو تولید خودرو الکتریکی i5 را تأیید کرد. در سال‌های اخیر، همواره شایعاتی پیرامون فرزند بعدی خانواده i در بی‌ام‌دبلیو مطرح بوده است و بسیاری بر این عقیده بوده‌اند که خودرویی کاربردی به نام i5 نسخه بعدی این سری خواهد بود. سرانجام، یکی از مدیران اجرایی بی‌ام‌دبلیو تأیید کرد که چنین خودرویی در حال ساخت است و البته اطلاعات کمی نیز درباره این محصول جدید ارائه داد.

i5، عضو جدید خانواده BMW

هنریک وندرز، رئیس بخش محصولات گروه i در بی‌ام‌دبلیو، در گفتگو با وب‌سایت Car and Driver اظهار داشت که خودرو i5 همانند i3 کوچک برقی خواهد بود و یک شارژر احتراقی داخلی به‌عنوان یک آپشن برای این محصول جدید در نظر گرفته شده است. البته در دوره‌ای شایع شده بود که i5 نیز از سیستم قدرتمند هیبرید پلاگین که در i8 به کار گرفته‌شده است استفاده خواهد کرد؛ اما صحبت‌های هنریک وندرز با این موضوع در تضاد است.

i5، عضو جدید خانواده BMW

وندرز توضیح داد که در چند سال آینده و تا زمانی که گنجایش باتری‌ها و ساختمان شارژ آن‌ها به سطحی برسد که نگرانی‌ها در مورد برد حرکت این نوع خودروها را برطرف کند، همچنان از شارژرهای احتراقی استفاده خواهد شد. وی اظهار کرد که برد حرکتی i3 برای طی مسافت‌های درون‌شهری و به‌عنوان خودروی دوم یا سوم برای مشتریان، قابل‌تحمل است؛ درحالی‌که i5 قرار است به‌عنوان خودروی اصلی و خانوادگی مشتریان مورداستفاده قرار بگیرد؛ بنابراین برد حرکتی خودرو باید قابل‌مقایسه با خودروهای دیزلی باشد.

i5، عضو جدید خانواده BMW

وندرز نگفت که چه موقع i5 رسماً معرفی می‌شود و یا اینکه به چه صورتی خواهد بود. در مورد این محصول جدید ما شایعات متنوعی شنیده‌ایم. از مینی ون و سدان گرفته تا SUV. محتمل‌ترین حدس‌ها در مورد i5 این است که این خودرو نمونه بزرگ‌تر i3 خواهد بود و ظاهر آن شاید ترکیبی از ظاهر برادرانش در این خانواده است. چیزی که ما می‌دانیم این است که بی‌ام‌دبلیو از فیبر کربن پلیمری تقویت‌شده برای بدنه و از آلومینیوم برای شاسی خودرو جدید خود استفاده خواهد کرد.

i5، عضو جدید خانواده BMW

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا