ویژگی‌های انتخابات ۷ اسفند از نگاه رهبری

صوصیات مهم انتخابات هفتم اسفند که رهبر انقلاب در این دیدار مطرح کردند به شرح زیر است: * حضور آزادانه مردم: مردم برای شرکت در انتخاباتهای کشور ما آزادی عمل دارند، در بعضی از کشورها اجباری است. *رقابت کامل: سعی شد که گفته شود انتخابات رقابتی نیست لکن خلاف واقع بود، با عَلَم‌های گوناگون، با …

صوصیات مهم انتخابات هفتم اسفند که رهبر انقلاب در این دیدار مطرح کردند به شرح زیر است:

* حضور آزادانه مردم: مردم برای شرکت در انتخاباتهای کشور ما آزادی عمل دارند، در بعضی از کشورها اجباری است.

*رقابت کامل: سعی شد که گفته شود انتخابات رقابتی نیست لکن خلاف واقع بود، با عَلَم‌های گوناگون، با نام‌ها و شعارهای گوناگون، جناح‌ها و افراد مختلف شرکت کردند. انتخابات کاملاً رقابتی بود.

* امنیت و آرامش: امروز محیط اطراف ما را مشاهده کنید، کشورها دچار ناامنی‌اند، زندگی سالم و آرام هم ندارند در کشور ما بحمداللّه انتخاباتی با این عظمت با کمال آرامش و امنیّت، اتّفاق می‌افتد. این یک موجودی و نعمت بزرگ الهی است برای یک کشور.

* سلامت و امانتداری: بحمداللّه انتخابات سالم بود و همیشه سالم بوده. این نشان داد بی‌اعتباری حرف و اقدام کسانی را که یک وقتی یک انتخاباتی را مثل سال ۸۸ نامعتبر دانستند و آن فتنه‌ی مضر و مُهیب را برای کشور به‌وجود آوردند.

* رفتار نجیبانه‌ی کسانی که رأی نیاوردند: نکته‌ دیگر انتخابات رفتار کاملاً نجیبانه‌ی کسانی بود که رأی نیاوردند… برخلاف رفتار نانجیبانه‌ کسانی که در سال ۸۸ چون رأی نیاوردند دعوا راه انداختند، مردم را به خیابانها کشاندند، برای کشور هزینه درست کردند، طمع دشمن را برانگیختند. مردم در این انتخابات اعتماد خودشان به نظام اسلامی و تبعیّت از نظام اسلامی را اثبات کردند… تلاش دشمن برای بی‌اعتبار کردن انتخابات به نتیجه نرسید و انتخابات با اعتبار تمام انجام گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا