پرهزینه‌ترین بازی‌های کامپیوتری جهان (+عکس)

موبنا – صنعت ساخت بازی بخش قابل توجه پیشرفت خود را مدیون سرمایه عظیمی بوده که وارد آن شده است.این صنعت هم اکنون چیزی از صنعت سینما کم ندارد و در بسیاری از آنها به اندازه یک فیلم سینمایی عظیم هالیوودی هزینه و انرژی صرف می‌شود و حتی در بسیاری از آنها شخصیت‌های مشهور و …

موبنا – صنعت ساخت بازی بخش قابل توجه پیشرفت خود را مدیون سرمایه عظیمی بوده که وارد آن شده است.این صنعت هم اکنون چیزی از صنعت سینما کم ندارد و در بسیاری از آنها به اندازه یک فیلم سینمایی عظیم هالیوودی هزینه و انرژی صرف می‌شود و حتی در بسیاری از آنها شخصیت‌های مشهور و بازیگران شناخته شده ایفاکننده نقش شخصیت‌های حاضر در بازی هستند. در ادامه نگاهی داریم به ۲۰ بازی پرهزینه جهان:

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier

Ghost-Recon-Future-Soldier-Game-Wallpapers-02-1024x576-1024x576
این بازی سوم شخص تاکتیکی و شلیک با تفنگ اولین بار در سال ۲۰۱۲ از سوی Ubisoft ساخته شد. این شرکت نسخه‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ویندوزی این بازی را روانه بازار کرد. برای ساخت این بازی حدود ۶۵ میلیون دلار هزینه شده و در عین حال نقدهای بسیار مثبتی نیز برای آن در رسانه‌ها نوشته شده است.

Final Fantasy XIII

finalfantasy_xiii_wallpaper_lightning1440w
این نسخه از بازی فاینال فانتزی را شرکت Square Enix برای پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ و بعدتر برای ویندوز عرضه کرد. این بازی ژاپنی نخستین بار در سال ۲۰۰۹ در ژاپن عرضه شد و هزینه ساخت آن ۶۵ میلیون دلار برآورد شده است. این بازی سریع ترین فروش را در میان سری بازی‌های فاینال فانتزی از آن خود کرد.

Crysis 3

crysis-3
این بازی اول شخص شلیک با تفنگ از سوی شرکت تولید‌کننده بازی آلمانی Crytek تولید شد و بعد شرکت EA آن را برای ویندوز، پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس تولید کرد. به گفته مدیرعامل Crytek این بازی سه برابر نسخه اول هزینه داشته است. این بازی سال ۲۰۱۳ برای Crytek 66 میلیون دلار خرج برداشته است.

Watch Dogs

pravitelstvo_francii_podderzhivaet_ubisoft_v_razrabotke_novogo_dvizhka
این بازی شلیک با تفنگ و سوم شخص هم توسط شرکت یوبی‌سافت ساخته شده و مدت زمان ساخت آن بسیار طولانی شده و در نهایت در سال ۲۰۱۴ با هزینه‌ای بالغ بر ۶۸ میلیون دلار روانه بازار شد.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Metal-Gear-Solid-4-Guns-of-the-Patriots
این بازی مشهور با اینکه سال ۲۰۰۸ ساخته شده، اما هنوز هم پس از ۸ سال جزئی از ۲۰ بازی پر هزینه دنیاست. کونامی برای این بازی ۷۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

Shenmue

Shenmue
این بازی قدیمی سال ۱۹۹۹ با هزینه ۷۰میلیون دلاری ساخته شده است. ساخت این بازی ژاپنی ۷ سال طول کشیده و ۱/ ۲ میلیون کپی از آن فروخته شده است. شرکت سگا طراحی این بازی را برعهده داشته است.

Defiance

defiance-season-2-1110x617
ایده این بازی از یک سریال تلویزیونی گرفته شده است و از هنگام عرضه تاکنون ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. این بازی سال ۲۰۱۳ با هزینه ۸۰میلیون دلاری ساخته شده است.

Tomb Raider

Tomb-Raider
بازی بسیار مشهور تام رایدر که سال ۲۰۱۳ با ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شد به گفته مسوولانش کاملا ارزش این سرمایه گذاری را داشته است. تاکنون بیش از ۴۵ میلیون کپی از این بازی در جهان فروخته شده و آن را در جمع پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی درآورده است.

Deadpool

Deadpool
اکتیویژن این بازی را سال ۲۰۱۳ با هزینه ۱۰۰ میلیون دلار ساخت اما به رغم تبلیغات زیاد استقبالی که انتظار می‌رفت از این بازی نشد و عملا شکست خورد.

Disney Infinity

Disney-Infinity-Feature-1024x555
این بازی با ژانر اکشن / هیجانی از سوی شرکت Avalanche Software ساخته شد و بعد شرکت دیزنی آن را منتشر کرد. این بازی در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و هزینه تولید آن از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت. این بازی برای ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳ و Wii و همچنین نینتندو ۳DS تولید شده است. این بازی همچنین Apple TV را نیز پشتیبانی می‌کند.

Red Dead Redemption

Red-Dead-Redemption
این بازی با تم وسترن توسط متخصصان GTA ساخته شده و تولید آن در سال ۲۰۱۰ برای این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است. حدود ۱۴ میلیون نسخه از این بازی تاکنون به فروش رفته و همچنین توانسته از چند نشریه مخصوص بازی عنوان بهترین بازی سال را از آن خود کند.

Too Human

Too-Human
این بازی از سوی شرکت کانادایی Silicon Knights به‌طور خاص برای Xbox ساخته شده است و ساخت آن ۱۰۰ میلیون دلار برای این شرکت هزینه داشت.

Grand Theft Auto IV

Grand-Theft-Auto-IV
این بازی یکی از رکورد داران هزینه کردن در یک بازی کامپیوتری است. این نسخه که سال ۲۰۰۸ عرضه شد ۱۰۰ میلیون هزینه برداشت که سال ۲۰۰۸ میلادی پرهزینه‌ترین بازی سال به حساب می‌آمد. با این حال این بازی در نخستین روز عرضه ۳۰۰میلیون دلار فروش داشت که طی یک هفته به ۵۰۰میلیون دلار رسید.

Max Payne 3

maxpayne3
مکس‌پین شهرت بسیار زیادی دارد و این بازی حتی از فیلم مکس‌پین موفق‌تر بود و سال ۲۰۱۲ هزینه‌ ۱۰۵ میلیون دلاری را به خوبی جبران کرد.

Shenmue II

Shenmue-II
نسخه اول این بازی هم هزینه ساخت بالایی داشت؛ نسخه دوم آن ۱۳۲ میلیون دلار هزینه برداشته است و با این حال فروش خوب آن جبران‌کننده این هزینه بود.

Final Fantasy VII

Final Fantasy VII
این بازی یکی از پرسروصداترین سرمایه‌گذاری‌ها در دهه ۹۰ بود. این نسخه از بازی سال ۱۹۹۷ با ۱۴۵ میلیون دلار سرمایه ساخته شد که برای آن زمان رکورد فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آمد.

Star Wars: The Old Republic

Star Wars The Old Republic
برای ساخت این بازی بیش از ۸۰۰ نفر حدود شش سال زحمت کشیدند و ساخت این بازی ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است. با این حال فروش خوب این بازی که البته ناشی از نام مشهور جنگ ستارگان هم بود، این هزینه را جبران کرد.

Call of Duty: Modern Warfare 2

Call-of-Duty-Modern-Warfare-2
بازی بسیار موفق ندای وظیفه که از سوی اکتیویژن با ۵۰ میلیون دلار هزینه ساخته شد. اما نکته جالب اینکه برای بازاریابی و معرفی این بازی ۲۰۰ میلیون دلار دیگر پرداخت شد و این بازی با ۲۵۰ میلیون دلار سال ۲۰۰۹ به بازار آمد.

Grand Theft Auto V

1331198963_trailer1_064
این بازی شخص را به سمت تمام کارهایی که در زندگی نکرده می‌برد از سرقت گرفته تا آدم‌کشی یا پیوستن به آتش‌نشانی و ورزش و داشتن زندگی سالم. این بازی سال ۲۰۱۳ با ۲۶۵ میلیون دلار ساخته شد و رتبه دوم پرهزینه‌ترین بازی جهان را به خود اختصاص داد.

Destiny

Destiny
اکتیویژن سال ۲۰۱۴ پرهزینه‌ترین بازی تاریخ جهان را ساخته است. ساخت این بازی ۵۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است و این سرمایه‌‌گذاری عجیب دو سال قبل انجام شده و ظاهرا این رکورد ماندگار هم نخواهد بود اما تا این لحظه بازی «سرنوشت» پرهزینه‌ترین بازی جهان است.

 منبع متن : دنیای اقتصاد
منبع تصاویر: موبنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا