نشانه‌ های بلوغ سیاسی جامعه

رسول منتجب‌ نیا در روزنامه آرمان نوشت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات یک نوید مهم داشت و آن هم شکل‌گیری بلوغ سیاسی در جامعه بود. ماحصل این بلوغ سیاسی نیز تحولی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان بود. ازاین‌رو می‌توان گفت سال آینده، می‌تواند سالی باشد که مردم امیدوارتر بوده و امنیت بیشتری در جامعه …

رسول منتجب‌ نیا در روزنامه آرمان نوشت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات یک نوید مهم داشت و آن هم شکل‌گیری بلوغ سیاسی در جامعه بود. ماحصل این بلوغ سیاسی نیز تحولی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان بود. ازاین‌رو می‌توان گفت سال آینده، می‌تواند سالی باشد که مردم امیدوارتر بوده و امنیت بیشتری در جامعه حاکم باشد.

امید می‌رود اخوت، برادری و وحدت جای بسیاری از کینه‌توزی‌ها و اختلافات را بگیرد چراکه انتخاباتی که گذشت، نوید چنین مفاهیمی را به همه ملت می‌دهد. اما برای حفظ آنچه دستاورد انتخابات بود، باید بسیار تلاش کرد چراکه به‌دست آوردن نتیجه، تنها بخشی از پازل انتخابات است و تکمیل کردن آن باید با تامین نظر مردم در رسیدن به مطالباتشان باشد.

ازاین‌رو فکر می‌کنم مهم‌ترین اولویت برای مجلس آینده، برداشتن یک گام بلند در جهت حل مشکلات معیشتی مردم و رفع معضلات اقتصادی باشد. مشکلات معیشتی، گرانی، تورم و مساله بیکاری برای مردم مهم‌ترین مساله این روزهایشان است. از این نظر می‌توان گفت تا این مساله حل نشود، مسائل سیاسی و فرهنگی حل نخواهد شد چراکه این مسائل ذهن مردم را مدت‌هاست که به خودش مشغول کرده است.

نمایندگان ملت در این مرحله موظفند پیگیر مطالبات مردم باشند و به دولت برای رفع مشکلات مردم از طریق قانونگذاری کمک کنند. در نخستین اقدام نمایندگان مجلس باید با مشورت کارشناسان خبره و باتجربه، قدم بلندی در جهت رفع مشکلات بردارند. خاطرنشان می‌شود اگر در لیست اصلاح‌طلبان اکنون منتخبانی هستند که چهره‌های شناخته نشده یا سرشناسی نیستند ولی افرادی تحصیلکرده، مجرب و دلسوز مردم هستند به‌نظر می‌رسد این افراد این ظرفیت را دارند که بتوانند با استفاده از نظرات و تجربیات کارشناسان، در حل برخی مشکلات تاثیرگذار باشند و در این راستا نیز ظرفیت و جایگاه قانونی برایشان تعریف شده است.

اما همچنان قابل تاکید است که باید مشورت گرفته و با تبادل‌نظر با مسئولان کارکشته و کارآزموده، مسیر درست را انتخاب و در چنین مسیری برای تامین مطالبات مردم گام بردارند، بدین معنا که تصمیم‌گیری‌های فردی و بدون استفاده از نظر کارشناسان می‌تواند ضربه زننده باشد. حال آنکه اکنون نیازمند یک وحدت و یکپارچگی هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا