تب تند دانلود

با این‌که در هفته‌های اخیر، چند هنرمند مطرح آثار خود را به بازار موسیقی تزریق کردند، اما باز هم نتوانستند، جانی تازه را به این بازار راکد ببخشند. یکی از فروشندگان محصولات موسیقی عنوان کرد: «بازار موسیقی این روزها اصلا خوب نیست. کلا حال کار خوب نیست. مردم این روزها راه فروشگاه‌های موسیقی را گم …

با این‌که در هفته‌های اخیر، چند هنرمند مطرح آثار خود را به بازار موسیقی تزریق کردند، اما باز هم نتوانستند، جانی تازه را به این بازار راکد ببخشند. یکی از فروشندگان محصولات موسیقی عنوان کرد: «بازار موسیقی این روزها اصلا خوب نیست. کلا حال کار خوب نیست. مردم این روزها راه فروشگاه‌های موسیقی را گم کرده‌اند و دیگر پیدا نمی‌کنند، البته بخشی از این موضوع، تقصیر ناشران است.» او در ادامه آورده: «اگر ناشران کارها را با فکر و به‌ صورت منظم پخش کنند و منطقی پشت کارها باشد، قطعا شرایط فروش هم بهتر خواهد بود.

متاسفانه ناشران آثار موسیقی خود را برای روزهای آخر‌سال تلنبار می‌کنند که در نتیجه این کار، علاوه بر فروشگاه‌ها، مشتریان هم گیج می‌شوند.» این فروشنده محصولات موسیقی همچنین می‌گوید: «فروش آلبوم آخر علیرضا قربانی در ابتدا خوب بود، اما اکنون خیلی خوب نیست. به‌طورکلی در‌ سال ٩٤ و در ماه‌های شهریور و مهر فروش، بسیار خوب و درعین ‌حال عجیب بود. تابه‌حال چنین شهریوری را تجربه نکرده بودیم؛ اما متاسفانه آن روند ادامه پیدا نکرد، زیرا در آن زمان آثار منتشرشده تنوع درستی داشتند و فضای خوبی هم بر جامعه حاکم بود.»

یکی دیگر از فروشندگان موسیقی درباره‌ وضع این روزهای بازار، گفته: «شرایط بازار موسیقی کاملا معمولی است. وقتی هم که آلبوم‌های سالار عقیلی و علیرضا قربانی منتشر شدند، شاید ابتدا شوک کوتاه‌مدتی به بازار دادند، اما دوباره شرایط به حالت عادی بازگشت. به‌طورکلی وضع بازار در سالی که گذشت، کاملا معمولی بود.» این درحالی است که مدیر یکی دیگر از فروشگاه‌های موسیقی که از فروش آلبوم‌هایش راضی است، عنوان کرد: «در روزهای پایانی سال‌، چند خواننده مشهور آثار خود را منتشر کردند که استقبال مردم از آن کارها خوب بود و سراغ آنها را از فروشگاه‌ها می‌گرفتند؛ اما درشرایطی که دیگر موسیقی به ‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسد، انتظار فروش بالای آلبوم‌های فیزیکی، توقع بی‌جایی است.

مردم دیگر سی‌دی نمی‌خرند و خیلی راحت موسیقی مورد علاقه خود را دانلود می‌کنند. طبیعی است که درچنین شرایطی، ما رکود را احساس می‌کنیم.» او در ادامه آورده: «با همه اینها، ‌سال ٩٤ برای فروش آلبوم‌های موسیقی ‌سال نسبتا خوبی بود، چون چند اثر خیلی خوب به بازار عرضه شدند.» سال ٩٤ درحالی به پایان می‌رسد که بازار موسیقی شرایط مختلفی را در این یک‌سال تجربه کرد. در برخی ماه‌های سال، انتشار چند آلبوم بازار را شوکه کرد، اما این موضوع دوام چندانی نیاورد و سکون دوباره حکمفرما شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا