سامانه اس ۴۰۰ روسیه در راه پکن

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی چمزوف -رییس شرکت دولتی فناوری های روسیه – از پرداخت پیش پرداخت اجرای قرارداد فروش اس-۴۰۰ روسیه به چین خبر داد. چمزوف امروز اعلام کرد: چین مبلغ پیش بینی شده به عنوان پیش پرداخت در قرارداد اس-۴۰۰ که سال گذشته میان دو کشور به امضا رسیده است را به روسیه …

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی چمزوف -رییس شرکت دولتی فناوری های روسیه – از پرداخت پیش پرداخت اجرای قرارداد فروش اس-۴۰۰ روسیه به چین خبر داد.

چمزوف امروز اعلام کرد: چین مبلغ پیش بینی شده به عنوان پیش پرداخت در قرارداد اس-۴۰۰ که سال گذشته میان دو کشور به امضا رسیده است را به روسیه پرداخت کرد.

وی افزود:هر چند که پکن مبلغ پیش پرداخت را به روسیه پرداخت کرده است، این قرار داد درحال طی کردن مراحلی رسمی  است و امیدواریم تا پایان امسال این مراحل به پایان رسد.

چمزوف خاطرنشان کرد: تحویل سامانه های پدافند هوایی اس-۴۰۰ به چین از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ آغاز می شود. چین نخستین کشوری است که مجموعه های پدافند موشکی پیشرفته اس-۴۰۰ را از روسیه دریافت می کند. بر اساس قرارداد تسلیحاتی روسیه و چین، مسکو شش مجموعه تسلیحات اس ۴۰۰ به ارزش سه میلیارد دلار به پکن تحویل می دهد.

مجموعه های پدافند موشکی اس ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-۲۱) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد ۴۰۰ کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا