دریافتی یارانه بگیران ۲.۷ میلیون شد

موبنا- یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دیگری به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد. مبلغ ظاهرا کم ارزشی که در مجموع حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای بیش از ۷۵ میلیون نفر هزینه به همراه داشته و با وجود حذف حدود سه میلیون نفر از یارانه بگیران چندان …

موبنا- یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دیگری به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد. مبلغ ظاهرا کم ارزشی که در مجموع حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای بیش از ۷۵ میلیون نفر هزینه به همراه داشته و با وجود حذف حدود سه میلیون نفر از یارانه بگیران چندان از سنگینی این هزینه برای دولت کاسته نشده است.

در حالی با پرداخت یارانه‌های نقدی در بیش از پنج سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذرماه ۱۳۸۹ تاکنون بالغ بر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان به طور نقدی بین خانوارها توزیع شده که با وجود هزینه این مبلغ گزاف که به اندازه بودجه عمومی یک سال کشور است، تاکنون گزارشی رسمی منتشر نشده که این رقم خرج شده برای یارانه‌های نقدی تا چه اندازه توانسته بر معیشت دریافت کنندگان اثرگذار باشد. یا اینکه چه تعداد از یارانه بگیران نیازمند دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هستند.

این در حالی است در طول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هر یارانه بگیری که از ابتدا در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته و تاکنون از دریافت یارانه حذف نشده است، حدود دو میلیون و ۷۷۵ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده است. رقمی که در طول پنج سال گذشته و در جریان تغییرات تورمی که تا مرز ۴۵ درصد هم پیش رفت نمی‌تواند رقم قابل توجهی برای عموم یارانه بگیران باشد، آنهم در حالی که به تدریج و مانند اقساط ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ماهانه به حساب آنها واریز شده است.

اما به هر حال در بین جمعیت ۷۰ میلیون نفری یارانه بگیر، تعداد کثیری نیز هستند که در هر ماه منتظر دریافت این مبلغ بوده و برای آن در هزینه های ماهانه خود جایی باز کرده‌اند، تایید این موضوع اظهارات نوبخت-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی- است که عنوان کرده گزارش دارند که متقاضیانی، شب واریز یارانه جلوی بانک‌ها صف کشیده و منتظر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی اعضای خانواده هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا