ابوترابی فرد: قانون انتخابات تغییر کند

حجت الاسلام  محمد حسن ابوترابی فرد روز جمعه در حاشیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در هفتم اسفند ماه امسال برگ زرین دیگری در تاریخ سیاسی ایران ورق خورد و شاهد حضور بیش از ۶۰ درصدی افراد حایز شرایط در انتخابات بودیم …

حجت الاسلام  محمد حسن ابوترابی فرد روز جمعه در حاشیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در هفتم اسفند ماه امسال برگ زرین دیگری در تاریخ سیاسی ایران ورق خورد و شاهد حضور بیش از ۶۰ درصدی افراد حایز شرایط در انتخابات بودیم که این رقم بسیار افتخار آفرین است.

وی اظهار کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد یک رقابت قابل قبول بودیم و همه گروهها و جریانهای سیاسی داخل نظام در آن رقابت جدی داشتند.

وی گفت: در ساعات و روز برگزاری انتخابات هم شاهد بالاترین سطح امنیت در کشور بودیم و در تبلیغات انتخاباتی هم تا حدودی اخلاق رعایت شد هر چند باید بیشتر به این حوزه توجه کرد و رقابتهای انتخاباتی نباید به یک رقابت دور از اخلاق تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نهادهای برگزار کننده انتخابات هم قدمهای خوبی برداشتند اما باید قدمهای بلندتری برداشته شود.

وی اظهارکرد: از اتفاقات مهمی که باید در برگزاری انتخابات رخ دهد برگزاری الکترونیکی آن است.
ابوترابی فرد ادامه داد: قانون پیش بینی کرده است که دستگاههای اجرایی و شورای نگهبان همت کنند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود که متاسفانه در این نوبت قدمی که انتظار داشتیم برداشته نشد.

وی گفت: این یک کاستی و ضعف است و باید در کشوری که از سطح بالای دانش و شعور سیاسی برخوردار است در همه نقاطش انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود.

وی افزود: در قانون هم باید فرصت مناسبی برای شورای نگهبان در نظر گرفته شود تا فرصت و مجال لازم برای احراز صلاحیتها داشته باشد و حقی از کسی تضییع نشود و شورای نگهبان هم مورد اتهام قرار نگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا