یک نامزد دیگر به نفع ترامپ کنار کشید

به گزارش منابع خبری از فلوریدا با صدور بیانیه ای کوتاه، ضمن اعلام حمایت از ترامپ، از ادامه رقابت ها کنار رفت. بن کارسون نتیجه تداوم حضورش در انتخابات را غیر قابل تصور دانست و گفت به این علت از ترامپ حمایت می کند که زمان متحد شدن پشت نامزدی که بتواند هیلاری کلینتون نامزد …

به گزارش منابع خبری از فلوریدا با صدور بیانیه ای کوتاه، ضمن اعلام حمایت از ترامپ، از ادامه رقابت ها کنار رفت.

بن کارسون نتیجه تداوم حضورش در انتخابات را غیر قابل تصور دانست و گفت به این علت از ترامپ حمایت می کند که زمان متحد شدن پشت نامزدی که بتواند هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات را شکست دهد، فرا رسیده است.

ترامپ در واکنش به کناره گیری بن کارسون به نفع خود گفت: بن کارسون، نقش بسیار بزرگی در ادامه مبارزه خواهد داشت و در حوزه های آموزش و مراقبت های بهداشتی به من کمک خواهد کرد.

بسیاری از ناظران و تحلیلگران بدنبال پیروزی های پی در پی «دونالد ترامپ» قمارخانه دار آمریکایی بخصوص در رای گیری های روز سه شنبه، او را برنده نهایی دور مقدماتی این رقابت ها در میان نامزدهای حزب جمهوریخواه و رقیب نهایی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها در رقابت های نهایی پیش بینی کرده اند.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز چهارشنبه گزارش داده بود که ترامپ با شکست دادن رقیبان جمهوریخواه خود در ایالت های میشیگان، می سی سی پی و هاوایی، توانست در دومین سه شنبه بزرگ نیز پیروز شود.

نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در دومین رقابت مقدماتی سه شنبه بزرگ که در ۸ مارس (۱۸ اسفندماه) پس از رقابت های مقدماتی سه شنبه بزرگ اول مارس (۱۱ اسفند) برگزار شد، در ایالت های می سی سی پی، میشیگان، هاوایی و آیداهو به رقابت پرداختند.

این در حالی بود که دمکرات ها در این روز تنها در دو ایالت میشیگان و می سی سی پی به رقابت پرداختند.

ترامپ در هاوایی پس از اتمام شمارش آرا ، ۴۲.۴ درصد آرا را بدست آورد و تد کروز با ۳۲.۷ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت.

تد کروز توانست تنها در ایالت آیداهو، رقیب هم حزبی خود ترامپ را شکست دهد.

هیلاری کلینتون و برنی سندرز دو نامزد ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز هریک به ترتیب در ایالت می سی سی پی و میشگان پیروز شدند.

پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۷ آبان ۹۵) برای انتخاب چهل و پنجمین رییس جمهور این کشور برگزار خواهد شد.

انتخابات درون حزبی دو حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا از اول فوریه سال جاری میلادی از ایالت آیووا آغاز شد.

هیلاری کلینتون درجریان برگزاری انتخابات درون حزبی تاکنون توانسته در ۱۳ ایالت پیروز شود، این درحالی است که رقیب هم حزبی وی برنی سندرز در ۹ ایالت پیروز شده است.

دونالد ترامپ نیز درجریان انتخابات درون حزبی که از اول ماه فوریه تا هشتم ماه مارس (روز گذشته) برگزار شد از مجموع ۲۷ ایالتی که در آنها برای جمهوریخواهان انتخابات درون حزبی برگزار شده، در ۱۵ ایالت پیروز شده است.

پیشتازی های دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری واکنش های منفی را به همراه داشته است.

براساس متمم ۲۲ قانون اساسی آمریکا، دوره ریاست جمهوری این کشور ۴ ساله است و رییس جمهور می تواند با رای مردم حداکثر در دو دوره ۴ ساله زمام امور را در دست داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر پایه نظام دو حزبی این کشور برگزار می شود و مراحل مقدماتی آن تقریبا یکسال پیش از هر انتخابات آغاز می شود.

طبق قوانین انتخابات آمریکا، مراحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعه ای از انتخابات مقدماتی و انجمن های حزبی در درون دو حزب دمکرات و جمهوری خواه از اول فوریه تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶ ، در میان ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا و قلمرو ایالات متحده برگزار می شود.

درواقع در انتخابات پیچیده درون حزبی و مقدماتی این کشور دو کاندیدای اصلی احزاب آمریکا برای رای گیری عمومی مشخص می شوند و سرانجام مردم آمریکا در روز ۸ نوامبر ۲۰۱۶ برای انتخاب یکی از این دو نامزد رقیب و اصلی از حزب دمکرات یا جمهوری خواه به پای صندوق های رای خواهند رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا