داعش در موصل محاصره شد

شهر موصل، مرکز استان نینوا، که بیش از دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، در جولای سال ۲۰۱۴ به طور کامل به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد. از آن زمان ارتش عراق پیشروی گسترده‌ای به سمت این شهر داشته و آنطور که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفته، قرار است در سال جاری میلادی عملیات …

شهر موصل، مرکز استان نینوا، که بیش از دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، در جولای سال ۲۰۱۴ به طور کامل به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد.

از آن زمان ارتش عراق پیشروی گسترده‌ای به سمت این شهر داشته و آنطور که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفته، قرار است در سال جاری میلادی عملیات اصلی آزادسازی شهر آغاز شود. واشنگتن می‌گوید حملات هوایی این کشور در عراق، در پیشروی نیروهای ارتش ایفای نقش کرده است.

وارن امروز با بیان اینکه «نبرد با داعش، نبردی نیست که در آن شکست بخوریم»، گفت روز گذشته روی شهر موصل اعلامیه‌های ریخته و در آن‌ها به مردم این شهر گفته شده که هنوز «فراموش نشده‌اند.»

سخنگوی ائتلافی که سپتامبر سال ۲۰۱۴ با شعار «تضعیف و نهایتا نابودی داعش» شکل گرفت، امروز گفت که برای اولین بار آمریکا از خاک اردن مناطقی از عراق را که تحت کنترل داعش است، هدف حمله موشکی قرار داده است.

وی با اشاره به مسئول ارشد داعش در زمینه تسلیحات شیمیایی، گفت اطلاعاتی که این فرد به دست آمد، موجب شد تا ائتلاف بتواند دو حمله موفق علیه پایگاه‌های شیمیایی داعش انجام دهد.

او تأکید کرد که تسلیحات شیمیایی ساخته داعش بسیار ابتدایی هستند و چندان مهم به شمار نمی‌آیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا