العبادی از روسیه درخواست کمک کرد

نخست وزیر عراق با اشاره به درخواست این کشور از روسیه برای تجهیز بغداد به سلاح و جنگ‌افزارهای بیشتر درباره عواقب مداخله نظامی در سوریه نیز تأکید کرد: «هر گونه مداخله زمینی بحران را وخیم خواهد کرد و عواقب جبران ناپذیری بر همه منطقه خواهد داشت». «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از روسیه همکاری نظامی …

نخست وزیر عراق با اشاره به درخواست این کشور از روسیه برای تجهیز بغداد به سلاح و جنگ‌افزارهای بیشتر درباره عواقب مداخله نظامی در سوریه نیز تأکید کرد: «هر گونه مداخله زمینی بحران را وخیم خواهد کرد و عواقب جبران ناپذیری بر همه منطقه خواهد داشت».

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از روسیه همکاری نظامی و اطلاعاتی بیشتری را برای نابودی داعش خواستار شد.

العبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری «اسپوتنیک» نسبت به مداخله نظامی در سوریه و عواقب مخرب آن نیز شدیدا هشدار داد.

وی با بیان این مطلب افزود: «روابط محکمی با روسیه داریم. سال گذشته برای توسعه روابط و همکاری نظامی و اقتصادی با ولادیمیر پوتین دیدار کردیم».

نخست وزیر عراق ضمن تشکر از روسیه برای مواضع حمایتی این کشور از نیروهای عراقی و تجهیز ارتش این کشور به جنگنده و جنگ‌افزار تأکید کرد: «ما هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی مشترکی داریم. نیروهای ما در حال حاضر پیروزی‌های بزرگی در برابر داعش به دست آورده‌اند. ما شهرها را آزاد و شکست‌های سنگینی به این گروه تروریستی وارد کردیم. برای آزادسازی موصل حرکت می‌کنیم و اطمینان داریم که در این جنگ پیروز می‌شویم».

العبادی در ادامه مصاحبه خود گفت: «آنچه از دوستان روس می‌خواهیم این است که ما را به سلاح و جنگ‌افزار بیشتری مجهز و با ما علیه تروریسم تبادل اطلاعات کند؛ زیرا آن دشمن مشترک دو کشور است».

وی درباره موضع عراق نسبت به مداخله نظامی احتمالی برخی از کشورها از جمله ترکیه و عربستان در سوریه که بارها این مسئله را مطرح کرده بودند، اظهار داشت: «موضع ما در قبال رد هر گونه مداخله در امور سوریه ثابت است. هر گونه مداخله زمینی بحران را وخیم خواهد کرد و عواقب جبران ناپذیری بر همه منطقه خواهد داشت».

نخست وزیر عراق همچنین تصریح کرد که راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه موفقیت‌آمیز خواهد بود و باید اختیار را به مردم سوریه داد تا اختلافات خود را حل کرده و آینده خود را رقم بزنند.

العبادی ضمن اعلام استقبال عراق از آتش‌بس در سوریه اعلام کرد که این مسئله باید دروازه‌ای برای صلح و ثبات همیشگی در خاک سوریه باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا