انفجار وحشتناک «غیر مجازها» در اسلامشهر

موبنا – عصر روز چهارشنبه، انفجار مهیبی در یکی از محله‌های اسلامشهر رخ داد که موجب ترس و وحشت اهالی این محله شد. این انفجار باعث تخریب ساختمان چهار طبقه شده بود. شدت انفجار در این ساختمان به‌ حدی بود که برخی از شیشه‌های خانه‌های اطراف این خانه نیز شکسته شده و بسیاری از اهالی …

موبنا
عصر روز چهارشنبه، انفجار مهیبی در یکی از محله‌های اسلامشهر رخ داد که موجب ترس و وحشت اهالی این محله شد. این انفجار باعث تخریب ساختمان چهار طبقه شده بود. شدت انفجار در این ساختمان به‌ حدی بود که برخی از شیشه‌های خانه‌های اطراف این خانه نیز شکسته شده و بسیاری از اهالی از ترس و وحشت به کوچه‌ها پناه آورده بودند. پس از این حادثه، نیروهای امدادی و اورژانس در محل حاضر شده و پس از بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که در این حادثه یک نفر کشته و ٦نفر مجروح شدند.
مجید توسلی مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر دراین‌باره گفت: «این انفجار، مربوط به مواد محترقه در پارکینگ یک واحد مسکونی در اسلامشهر بود که یک‌ نفر کشته و ۶نفر مجروح درپی داشت.»
وی ادامه داد: «حوالی ساعت ۱۸ این حادثه چهارشنبه‌شب گذشته در پارکینگ یک واحد مسکونی در خیابان فدائیان اسلام، کوچه گلبانگ چهارم، زمانی رخ‌ داد که ٧نفر از ۱۸ تا ۳۵ساله درحال ساخت و بسته‌بندی مواد محترقه به‌ صورت غیرمجاز در این پارکینگ بودند. بر اثر شدت انفجار مواد محترقه که با صدای مهیبی همراه بود، یک‌ نفر از حاضران در محل کشته شد و ۶نفر دیگر هم دچار سوختگی شدید شدند. درپی اعلام شهروندان به مرکز فوریت‌های آتش‌نشانی، ماموران ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی اسلامشهر بلافاصله به محل اعزام شدند و کار مهار آتش و انتقال مجروهان به خارج از محل را آغاز کردند. ۶ مصدوم این حادثه که حال بسیار وخیمی داشتند و درشرایط بدی به سر می‌بردند، تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شدند.»
وی با اشاره به شرایط مصدومان حادثه گفت: «سه نفر از مجرومان که دونفر آنها دچار قطع عضو شده بودند، توسط عوامل اورژانس و با استفاده از بالگرد امداد به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شدند و دونفر دیگر نیز به بیمارستان شهدای یافت‌آباد اعزام شدند. ششمین مجروح این حادثه نیز به بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر منتقل شد که پس از انجام اقدامات نخست درمانی برای مداوای بیشتر به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری اعزام شد.»
وی با هشدار به خانواده‌ها ادامه داد: «با توجه به فرارسیدن چهارشنبه پایان‌ سال عده‌ای از شهروندان برای انجام شادی و سرور به استفاده از مواد محترقه که غالبا به‌ صورت غیرمجاز و توسط افراد مختلف تولید و بسته‌بندی می‌شود، روی می‌آورند که متاسفانه دچار انفجار و سوختگی و حتی قطع عضو می‌شوند. توصیه می‌شود مردم از این‌گونه مواد محترقه استفاده نکنند و از تردد در محل‌هایی که اقدام به ایجاد انفجار یا آتش‌بازی می‌کنند، پرهیز و از حمل و نگهداری هر نوع مواد محترقه به‌ویژه موادی که به‌ صورت دستی بسته‌بندی می‌شود، خودداری کنند.»
در ادامه سرهنگ حسن‌آبادي فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر درباره این حادثه گفت: «در بازرسي از محل انفجار، ٧٠کيلوگرم مواد محترقه شامل اکليل و سرنج کشف شد که با حضور عوامل آتش‌نشاني، مواد محترقه خنثي و با اخذ دستور مقام قضائي امحا شد. همچنین ميزان خسارات وارده به ١٤واحد ساختمان در محل وقوع حادثه به‌گونه‌اي بود که شيشه، پنجره و درب‌هاي ورودي ساختمان به‌طور کلي تخريب و صدمات جدي به پايه‌ها و نماي ساختمان‌ها وارد شد. همچنين حدود ٧٠‌درصد ساختمان دچار خسارت شد و برای پيشگيري از بروز حادثه‌هاي بعدي، ساختمان‌هاي مذکور تخليه و خالي از سکنه شد.»
همچنین یکی از پرسنل سازمان آتش‌نشانی منطقه اسلامشهر که در صحنه وقوع این حادثه حضور داشت، به فارس گفت: «ما پرسنل شیفت آتش‌نشانی در ایستگاه مستقر بودیم که حدود ساعت ١٥: ٠٤ عصر زنگ حادثه خورد و حادثه انفجار در خانه مسکونی ٥ طبقه در شهرک قاسم‌آباد گزارش شد. تیم عملیاتی به سرعت اعزام شد و شاید در زمان ٣دقیقه از گزارش در محل حاضر شدیم، در ابتدا با مشاهده عمق فاجعه و تعداد مصدومان که ٧نفر بودند، از طریق ستاد و شبکه بی‌سیم به اورژانس اطلاع دادیم که البته پیش از ما مردم حاضر در صحنه هم با ١١٥ تماس گرفته و حادثه را گزارش کرده بودند. به علت داشتن آتش حرارت و دود، مصدومان که وضع بسیار وخیمی داشتند را از محل حادثه خارج کردیم و کار ایمن‌سازی محل را انجام دادیم و منتظر اورژانس شدیم ولی اورژانس اسلامشهر که دو پایگاه آن با محل حادثه نهایتا ٥دقیقه فاصله داشت، بعد از گذشت ٣٥ تا ٤٠دقیقه در محل حاضر شد. مصدومان بر اثر شدت انفجار کاملا عریان شده بودند و با قطع عضو و سوختگی بالای ٨٠درصد جلوی مردم ناله می‌کردند تا نخستین خودروی اورژانس آمد.»

منبع:شهروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا