در اندروید ۷ ان فرآیند بهینه سازی اپلیکیشن ها پس از نصب بسیار کوتاه شده است

موبنا- شب گذشته گوگل در اقدامی پیش‌بینی نشده، نسخه‌ی پیش نمایش اندروید ۷ یا همان اندروید N را منتشر کرد. یکی از مواردی که در این نسخه از اندروید جلب توجه می‌کند، عدم نیاز به بهینه سازی اپلیکیشن‌ها پس از نصب و پیش از ورود به محیط سیستم عامل است. گوگل همزمان با اندروید کیت …

موبنا- شب گذشته گوگل در اقدامی پیش‌بینی نشده، نسخه‌ی پیش نمایش اندروید ۷ یا همان اندروید N را منتشر کرد. یکی از مواردی که در این نسخه از اندروید جلب توجه می‌کند، عدم نیاز به بهینه سازی اپلیکیشن‌ها پس از نصب و پیش از ورود به محیط سیستم عامل است. گوگل همزمان با اندروید کیت کت، ران تایم جدیدی را برای این سیستم عامل معرفی کرد که ART نام داشت. این ران تایم در نسخه‌های بعدی جایگزین ران تایم پیشین اندروید شد. حال شاهد این موضوع هستیم که در اندروید N به دلیل بهبود‌های صورت گرفته در این سیستم عامل، لزوم طی مرحله‌ی مربوط به بهینه سازی اپلیکیشن‌ها از بین رفته است.

  • تاریخچه‌ کامل سیستم‌ عامل اندروید

اندروید کیت کت دارای دو ران تایم دالویک (Dalvik) و آرت (ART) بصورت همزمان بود که کاربران می‌توانستند در صورت تمایل ران تایم پیش فرض را از دالویک به آرت تغییر دهند. در اندروید آبنبات چوبی شاهد جایگزین شدن کامل دالویک با آرت بودیم. به دلیل بهبود‌های صورت گرفته در آرت که نتیجه‌ی پردازش و ترجمه‌ی کدهای جاوا پیش از زمان بهینه سازی بود، این فرآیند در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شد.

حال در اندروید N این فرآیند بیش از پیش کوتاه‌تر شده که این موضوع به دلیل معرفی قابلیتی به نام quick path برای نصب اپلیکیشن‌ها است. کامپایلر JIT در ران تایم ART این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها را با سرعت بیشتری نصب کنند. حتی اپلیکیش‌های حجیم نیز در زمان بسیار کوتاهی پس از دانلود، نصب می‌شود، از این‌رو دیگر نیازی به زمان طولانی برای بهینه سازی اپلیکیشن‌ها نیست و همه‌ی این‌ها به معنی اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها در اندروید ۷ است.

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا