در اندروید ۷ همه آیکون‌های نوار وضعیت قابل حذف یا تغییر هستند

برای اینکه System UI Tuner را فعال کنید شبیه به نسخه قبل، کمی پایین‌تر از تنظیمات سریع باید علامت چرخ دنده تنظیمات را برای چند ثانیه نگه دارید. پس از آن گزینه‌های System UI Tuner در منوی اصلی تنظیمات ظاهر می‌شوند. System UI Tuner به کاربر اجازه می‌دهد تا آیکون‌ عملکرد‌های مختلف در حال نمایش درون نوار …

برای اینکه System UI Tuner را فعال کنید شبیه به نسخه قبل، کمی پایین‌تر از تنظیمات سریع باید علامت چرخ دنده تنظیمات را برای چند ثانیه نگه دارید. پس از آن گزینه‌های System UI Tuner در منوی اصلی تنظیمات ظاهر می‌شوند. System UI Tuner به کاربر اجازه می‌دهد تا آیکون‌ عملکرد‌های مختلف در حال نمایش درون نوار وضعیت اندروید را فعال یا غیرفعال کنند. در ادامه کاربرد این گزینه‌ها را توضیح خواهیم داد.

نمایشگر قابل چرخش

این مورد زیاد سر‌راست و توضیح آن آسان نیست: نشان دادن یا مخفی کردن آیکون حالت صفحه نمایش در نوار وضعیت دستگاه. اگر این مورد در تنظیمات سریع یا هر جای دیگری فعال باشد، این آیکون نشان داده نمی‌شود، اما اگر آن را غیرفعال کنید، تنها زمانی آیکون حالت چرخش نمایشگر را می‌بینید که دستگاه را به صورت عمودی در دست گرفته‌اید. اگر System UI Tuner را غیر فعال کنید، این گزینه در هیچ حالتی در نوار وضعیت نشان داده نمی‌شود.

android-n

هدست

وقتی این گزینه فعال باشد در زمانی که گوشی خود را به یک هدفون یا هندزفری وصل کنید، آیکون آن را در سمت راست نوار وضعیت خواهید دید. البته یک مورد عجیب این است که در حالتی که دستگاه را به یک هدست بلوتوث وصل کرده باشید، آیکون هدست را در نوار وضعیت مشاهده نخواهید کرد.

android-n

وضعیت کاری

فعال کردن این وضعیت برای این است که وضعیت امنیت کاری خود را وابسته به نزدیکی محل تعیین کنید.

صدا

این گزینه آیکون مربوط به حالت ویبره یا هشدار دستگاه را در نوار وضعیت به شما نشان می‌دهد. اگر حالت صدا فعال باشد، این آیکون‌ها در هیچ حالتی نشان داده نمی‌شوند.

android-n

باتری

گزینه باتری دارای سه انتخاب مختلف است: نشان دادن درصد باتری در حال شارژ، نمایش همیشگی درصد باتری و گزینه‌ای برای مخفی کردن کامل آیکون باتری. در اندروید M این گزینه‌ها تنها قابل روشن یا خاموش شدن بودند.

android

زمان

این گزینه دارای سه انتخاب مختلف است. یک ساعت استاندارد همراه با ساعت و دقیقه. گزینه دیگری همراه با نشان دادن ثانیه‌شمار و گزینه آخر که کامل ساعت را مخفی می‌کند.

android-n

گزینه‌های دیگر

تمام گزینه‌های دیگر را می‌توان با فعال یا غیرفعال کردن گزینه‌های مرتبط با آن، آیکون عملکرد آن را در نوار وضعیت نشان داد. اگر همه این گزینه‌ها را غیرفعال کنید، نوار وضعیت بسیار ساده‌ای را در اختیار خواهید داشت.برای اینکه بهترین مواردی که دوست دارید در نوار وضعیت نشان داده شود را انتخاب کنید، در اندروید N می‌توانید با رفتن به بخش System UI Tuner آیکون عملکرد‌های مختلف را در نوار وضعیت بالای اندروید نشان دهید یا حذف کنید.

android-n

منبع:زومیت|نویسنده:امین فیض پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا