دوست نامزدم به من پیشنهاد ازدواج داده است!!

موبنا – ۴ سال پیش با دختری آشنا شده بودم و قصد ازدواج داشتم که نشد و او را دیگر ندیدم، اصلا نمی دانم کجا رفت. بعد از او دوست همان دختر به من علاقه مند و خیلی به من وابسته شده است البته من هم به او علاقه دارم؛ اما چون قبلا به دوستش علاقه داشتم، …

موبنا – ۴ سال پیش با دختری آشنا شده بودم و قصد ازدواج داشتم که نشد و او را دیگر ندیدم، اصلا نمی دانم کجا رفت. بعد از او دوست همان دختر به من علاقه مند و خیلی به من وابسته شده است البته من هم به او علاقه دارم؛ اما چون قبلا به دوستش علاقه داشتم، تردید دارم که به او پیشنهاد ازدواج بدهم یا نه؟
پاسخ کارشناس :

مخاطب عزیز به نظر می آید نگرانی شما این است که چون فرد مورد نظرتان رابطه دوستی با دختر مورد علاقه قبلی تان داشته است، آیا آسیب هایی متوجه ازدواج شما در آینده خواهد شد یا خیر؟ البته پاسخ دقیق و روشنی به این سوال نمی توان داد مگر این که اطلاعات کامل تری از هر دوی شما در دست داشته باشیم.
شرایط خودتان و دختر مورد علاقه تان را بررسی کنید
با این حال خوب است بدانیم برای این که فرد بتواند ازدواج مناسبی داشته باشد نیازمند نگاه کامل و همه جانبه به مقوله ازدواج است. در ابتدا از خود شما شروع می شود یعنی؛ آیا شما فرد خوب و مناسبی هستید؟ می توانید در ارتباط با دیگران راحت باشید؟ آیا در خود آمادگی های قبل از ازدواج را می بینید؟ شرایط سنی، شغلی، سربازی، وضعیت درآمد، بلوغ روانی و اجتماعی را در خود ارزیابی کرده اید؟ در مجموع آیا خود را مناسب و آماده برای اداره کردن یک زندگی می دانید؟ حال نوبت بررسی شرایط طرف مقابل شماست. درباره این دختر خانم چه می دانید؟ معیار هایی که همیشه برای شریک زندگی خود در نظر داشتید تا چه میزان در وی وجود دارد؟ قطعاً زمانی ما یک ازدواج درست و سالم خواهیم داشت که هم خودمان فرد درست و سالمی باشیم، هم انتخاب درستی انجام شود. گرچه در سوالتان اشاره ای به این موضوعات (آمادگی های خودتان و شرایط طرف مقابل) نشده است و به نظر آن چه مهم و پر رنگ می آید علاقه مندی و وابستگی شما دو نفر است اما با توجه به این که در دادن پیشنهاد ازدواج به ایشان تردید دارید، خوب است به نکات ذکر شده هم دقت کنید و تردید های خود را در این زمینه ها از بین ببرید.
۴ نکته بسیار مهم و قابل توجه
علاقه مندی (نه وابستگی!) گرچه جزو ملاک های ضروری برای ازدواج است اما نباید سایر ملاک ها را تحت الشعاع قرار دهد. همان طور که اگر زیبایی در دختر خانم وجود دارد نباید روی ملاک های دیگر تاثیر بگذارد یا مسائل مالی اگرچه اهمیت دارد اما به این معنا نیست که در نبود سایر ملاک ها هم پسر مورد نظر پاسخ بله را دریافت کند. بنابراین پیشنهاد می شود:
_ برای این که انتخاب درستی انجام دهید فعلا علاقه و وابستگی را کنار بگذارید و به بررسی سایر ملاک ها بپردازید تا به صورت منطقی تر پیشنهاد ازدواج بدهید.
_ برای مدتی از هم فاصله بگیرید و هیچ گونه ارتباط و تماسی (اعم از تلفنی، پیامکی، دیداری) نداشته باشید تا بتوانید این موضوع را بهتر ارزیابی کنید. زمانی که علاقه زیاد باشد، روی تصمیم گیری اثر منفی خواهد گذاشت.
_ ازدواج با خانمی که دوست فرد مورد نظر قبلی بوده به خودی خود تاثیر چندانی در تخریب ازدواج ندارد مگر آن که باعث زنده شدن خاطرات یا ارتباط آن خانم قبلی شود که مشکل ساز خواهد شد.
_ پختگی روانی هر دوی شما (پرهیز از بدبینی، حساسیت، وابستگی و … ) و تمام شدن کامل رابطه عاطفی با دختر خانم قبلی، موجب پیشگیری از مشکلات ارتباطی خواهد شد.

منبع:آکا ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا