پرسپولیس رکورد شکست و سوم شد

موبنا – در يكي از مهم‌ترين مسابقات روز پنجشنبه تيم‌هاي پديده مشهد و استقلال در ورزشگاه آزادي مقابل هم قرار گرفتند. در دقايق آغازين مسابقه محمود خميسي با ضربه سر قصد داشت به مجتبي روشنگر پاس رو به عقب بدهد كه توپ در آستانه وارد شدن به دروازه بود، اما روشنگر به خوبي از روي …

موبنا – در يكي از مهم‌ترين مسابقات روز پنجشنبه تيم‌هاي پديده مشهد و استقلال در ورزشگاه آزادي مقابل هم قرار گرفتند. در دقايق آغازين مسابقه محمود خميسي با ضربه سر قصد داشت به مجتبي روشنگر پاس رو به عقب بدهد كه توپ در آستانه وارد شدن به دروازه بود، اما روشنگر به خوبي از روي خط دروازه توپ را بيرون كشيد. شايد مهم‌ترين اتفاق نيمه اول مصدوم شدن روزبه چشمي و احتمال از دست دادن ادامه فصل بود. در نيمه دوم هم بازيكنان دو تيم نتوانستند دروازه حريف خود را بازكنند تا بازي با تساوي بدون گل به پايان برسد. اين يك امتياز اما براي آبي‌ها سنگين تمام شد چرا كه علاوه بر از دست دادن چشمي، در پايان بازي رحمتي يك كارت زرد دريافت كرد تا ديدار حساس استقلال تهران و استقلال خوزستان را از دست بدهد. شاگردان پرويز مظلومي همچنان صدر جدول را در اختيار دارند.

ساير ديدارها

روز پنجشنبه اما سه ديدار ديگر نيز انجام شد. سپاهان پس از هفته‌ها ناكامي در ليگ موفق شد مقابل سياه جامگان به برتري يك بر صفر دست پيدا كند. تراكتورسازي در ديدار پرگل خانگي تيم فولاد را با نتيجه ۳ بر ۲ از پيش رو برداشت تا روند رو به پيشرفت اين تيم با امير قلعه نويي همچنان ادامه داشته باشد. نفت تهران بحران زده در ديدار مقابل گسترش فولاد تبريز به برتري يك بر صفر رسيد. منصوريان اين برد را به مربي فقيد نفت و دستيارش تقديم كرد. ملوان با احمد‌زاده دست به كار بزرگي زد و استقلال خوزستان كه در اين فصل مدعي است را با تساوي يك بر يك متوقف كرد. در ديگر حساس روز پنجشنبه تيم‌هاي ذوب آهن و سايپا در ورزشگاه فولادشهر به نتيجه‌اي بهتر از تساوي يك بر يك و تقسيم امتيازات دست پيدا نكردند. در يكي از ديدارهاي روز جمعه نيز تيم‌هاي استقلال و راه آهن در اهواز به ميدان رفتند. تيم استقلال اهواز موفق شد اين مسابقه را با نتيجه يك بر صفر از آن خود كرده و شرايط راه آهن را بحراني تر كند.

برد پرسپوليس

در مهم‌ترين مسابقه هفته، تيم‌هاي صبا و پرسپوليس در قم مقابل هم قرار گرفتند. دراين مسابقه كه حدود ۱۵ هزار تماشاگر را به ورزشگاه يادگار امام كشانده بود دو تيم بازي هجومي را در دستور كار خود قرار داده بودند. علي‌دايي مقابل شاگردان سابقش قرار گرفته بود و البته كارنامه او در مقابل تيم پرسپوليس، كارنامه خوبي بود اما اين ديدار ظاهرا تفاوت زيادي داشت. بعد از اينكه بازيكنان هر دو تيم فرصت‌هايي نه چندان خطرناك را از دست دادند در دقيقه ۴۲ و روي يك ضربه كرنر و البته روي اشتباه كشنده حامد لك كه توپ را به شكل عجيبي دفع كرده بود، پرسپوليس توسط فرشاد احمدزاده روي ضربه سر به گل رسيد تا نيمه اول با يك گل به سود پرسپوليس به پايان برسد. در ادامه پرسپوليسي‌ها براي قطعي كردن برد خود و بازيكنان تيم صبا براي فرار از شكست، حملاتي را روي دروازه يكديگر ترتيب دادند اما اين تلاش‌ها ثمري نداشت و بازي با همان نتيجه يك بر صفر به پايان رسيد تا شاگردان برانكو بالاتر از ذوب آهن و پس از تيم‌هاي استقلال تهران و استقلال خوزستان در رتبه سوم جدول قرار بگيرد. سرخ پوشان پايتخت اما در هفته بيست و سوم به ركوردهاي جالبي دست يافتند. پرسپوليس با اين پيروزي به ۱۷ هفته پياپي شكست‌ناپذيري در ليگ پانزدهم رسيد تا ركورد استقلال با ۱۶ ديدار پياپي شكست‌ ناپذيري شكسته شود. از سوي ديگر صباي قم كه در ۷۵ روز اخير و طي ۶ ديدار، ۳ تساوي و ۳ شكست را به دست آورده بود، در اين ديدار هم از كسب پيروزي محروم ماند تا براي هفتمين هفته پياپي، شاگردان دايي از رسيدن به پيروزي باز بمانند. پرسپوليس در اين ديدار نيز گلزني كرد تا اين تيم در تمام ديدارهاي ليگ برتر امسال و در هر ۲۳ بازي اين فصل خود به گل رسيده باشد.

رده‌بندي پايان سال

در روز پاياني مسابقات فوتبال سال ۹۴، تيم‌هاي استقلال تهران، استقلال خوزستان، پرسپوليس، ذوب آهن و تراكتورسازي تبريز در رده‌هاي اول تا پنجم قرار دارند. از طرف ديگر فولاد خوزستان، ملوان انزلي، سياه جامگان، راه آهن و استقلال اهواز در رده‌هاي دوازدهم تا شانزدهم قرار دارند. نكته جالب قرار گرفتن تيم سپاهان، پرافتخار ترين تيم تاريخ ليگ برتر در رده دوازدهم است. هفته بيست و چهارم روز ۱۲ فروردين ماه سال ۹۵ برگزار خواهد شد.

منبع:آرمان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا