پیش نمایش آندروید ان کاربران را شگفت‌زده کرد

موبنا – به گزارش گیزمودو، نسخه یاد شده از آندروید ان یک نسخه آزمایشی است و قرار است نسخه نهایی آن اواسط ماه می در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. یکی از امکانات جالب این نسخه از آندروید قابلیت تقسیم کردن صفحه به دو بخش برای اجرای همزمان برنامه های مختلف، پنل جدید برای اطلاع رسانی …

موبنا – به گزارش گیزمودو، نسخه یاد شده از آندروید ان یک نسخه آزمایشی است و قرار است نسخه نهایی آن اواسط ماه می در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

یکی از امکانات جالب این نسخه از آندروید قابلیت تقسیم کردن صفحه به دو بخش برای اجرای همزمان برنامه های مختلف، پنل جدید برای اطلاع رسانی و ارسال پیام‌های مختلف و امکاناتی ارتقا یافته برای صرفه جویی در مصرف انرژی است که زمان استفاده از باتری را طولانی‌تر می‌کند.

eyav0kndxwib4teh7ng4

قابلیت تقسیم صفحه از جمله قابلیت‌هایی بود که کاربران آندروید از مدت‌ها قبل منتظر آن بودند، اما با عرضه گوشی‌های جدید با نمایشگرهای بزرگ ارائه چنین خدماتی ضروری تر از قبل شده بود. خدمات تلویزیون آندروید هم با خدمات یاد شده سازگار است. همچنین از این طریق کپی کردن متن از برنامه‌ای به برنامه دیگر به خصوص در تبلت‌ها ساده‌تر شده است.

همچنین برای جابجایی میان برنامه‌های مختلف بدون لمس نمایشگر می توان دوبار دکمه تب را فشار داد. در بخش تنظیمات سریع فهرست متنوع تری از امکانات در دسترس است که باز کردن بسیاری از برنامه ها را غیر ضروری می‌کند.

در بخش پیام های اطلاع رسانی هم این پیام ها به صورت دسته بندی شده نمایش داده می شوند و هم مشاهده و پاسخ به این پیام ها از همان محیط بخش اطلاع رسانی و بدون ورود به محیط خود برنامه ممکن است. آندروید N پشتیبانی از زبان برنامه نویسی جاوا ۸ را هم ممکن کرده که توسعه دهندگان و برنامه نویسان می توانند به مدد آن در زمان کوتاه تری برنامه های اندرویدی را تکمیل کنند.

برای صرفه جویی در هزینه ها و کاهش مبلغ قبض ماهانه تلفن همراه شما نیز گزینه‌ای برای کاهش مصرف داده ها توسط برنامه های مختلف در نظر گرفته شده که البته کیفیت و عملکرد برخی برنامه ها به خصوص برنامه های چندرسانه ای را کاهش می دهد. اگر بخواهید برخی برنامه ها مانند برنامه های پخش ویدیویی را از این قابلیت مستثنی کنید آندروید ان در این زمینه هم مستثنی است.

در نهایت حالت دوز یا Doze در این سیستم عامل با خاموش شدن صفحه تمامی برنامه های در حال اجرا را متوقف می‌کند تا عمر باتری افزایش یابد. باید توجه داشت که بسیاری از برنامه های آندرویدی با دوز سازگار شده اند.

 منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا