سیستم پرداخت هوآوی پی در چین راه اندازی شد

موبنا- گاهی اخباری در دنیای فناوری منتشر می‌شوند که ما را غافلگیر می‌کنند، گاهی هم پس از شنیدن یک خبر، هیچ گونه اثری از هیجان و غافلگیری نیست. هوآوی سرویس هوآوی پی را در چین راه اندازی کرد. این خبر جزو کدام دسته است؟ مسلما دسته دوم. چرا که قبلا کمپانی اپل، سرویس پرداخت موبایلی …

موبنا- گاهی اخباری در دنیای فناوری منتشر می‌شوند که ما را غافلگیر می‌کنند، گاهی هم پس از شنیدن یک خبر، هیچ گونه اثری از هیجان و غافلگیری نیست. هوآوی سرویس هوآوی پی را در چین راه اندازی کرد. این خبر جزو کدام دسته است؟ مسلما دسته دوم. چرا که قبلا کمپانی اپل، سرویس پرداخت موبایلی خود موسوم به اپل پی را در چین راه اندازی کرده بود و این حرکت از سوی تولید کنندگان چینی کاملا قابل پیش‌بینی بود.

درواقع قبلا حتی گزارش‌هایی نیز در مورد تلاش‌هایی که شرکت‌های چینی برای راه‌ اندازی سرویس‌های پرداخت موبایلی خود داشتند منتشر شده بود. حال هوآوی نخستین شرکت چینی است که این فناوری را در کشور خود در اختیار عموم قرار می‌دهد. اما مسلما آخرین کمپانی در این زمینه نخواهد بود، چرا که هنوز رقبای قدرتمند و سرسختی همچون شیائومی و زد تی ای باقی مانده‌اند که آن‌ها هم به زودی سرویس‌های پرداخت موبایلی خود را عرضه می‌کنند. در مجموع، سرویس‌های پرداخت موبایلی این شرکت‌های چینی، رقبای سرسختی برای سرویس اپل پی خواهند بود.

Apple Pay Service

برای شرکتی همچون هوآوی، راه اندازی سرویس پرداخت موبایلی واقعا کار ستوده و ارزشمندی است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ موفق به فروش ۱۰۹ میلیون گوشی هوشمند در سراسر دنیا شد و پس از کمپانی‌های سامسونگ و اپل در رده سوم فروش جهانی قرار گرفت. هوآوی تصمیم گرفته است که امسال حتی بیشتر هم بفروشد و برای رسیدن به این هدف بزرگ، تمرکز ویژه‌ای بر روی بازار خارج از چین دارد. با وجود افزایش تمرکز هوآوی بر بازارهای بین المللی، این کمپانی از بازار چین غافل نشده و به تنهایی موفق شده است بیش از ۵۸ درصد از این بازار بزرگ را در دست بگیرد. با تکیه بر این سهم بالا در بازار، به طبع راه اندازی سرویس پرداخت موبایلی اختصاصی این شرکت در چین، موجب تسهیل کار مشتریان این کمپانی در دریافت سریع خدمات و کالاهای مختلف در سرتاسر چین می‌شود. به هر حال هوآوی تاکنون هیچ گونه جزییات خاصی را در مورد سرویس هوآوی پی فاش نکرده است و تنها به بهره‌برداری از آن اشاره کرده است. در حال حاضر هم بانک چین تنها شریک هوآوی در ارایه این سرویس محسوب می‌شود، اما قطعا تعداد بانک‌ها، کمپانی‌ها و نهادهای طرف قرارداد هوآوی برای ارایه این سرویس به زودی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

منبع:زومیت|نویسنده:محمد طولابی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا