دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در اراک

موبنا – روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس سرگرد مصطفی نوروزی افزود: در پی دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان اراکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. وی ادامه داد: با اقدام ها و تحقیقات تخصصی، فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کرده بود دستگیر …

موبنا – روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس سرگرد مصطفی نوروزی افزود: در پی دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان اراکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با اقدام ها و تحقیقات تخصصی، فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کرده بود دستگیر و در بازجویی ها مشخص شد متهم از دوستان شاکی است که از اطلاعات بانکی او آگاه بوده است.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده، تحویل مقام قضایی شد.
سرگرد نوروزی از مردم خواست، کارت بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و از انتخاب رمزهای ساده که به راحتی از سوی دیگران قابل حدس زدن باشد خودداری کنند و در صورت مفقودی کارت در سریع ترین زمان نسبت به باطل کردن آن اقدام کنند.
در ۱۱ ماه امسال جرایم سایبری در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافت.

*** دستگیری کلاهبردار در اراک
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز از دستگیری یک کلاهبردار در اراک خبر داد.
سرهنگ سید نورالدین حسینی افزود: هفتم اسفندماه شکایت یکی از بانوان اراکی مبنی بر کلاهبرداری از شاکی به پلیس آگاهی رسید.
وی بیان کرد: با جمع آوری اظهارات شاکی و اینکه متهم با عنوان ارائه تسهیلات ۴۳۰ میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده بود موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با اقدام های اطلاعاتی و فنی متهم شناسایی و دستگیر و در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.
سرهنگ حسینی اظهار کرد: در بازرسی از منزل متهم مقداری طلا و وجه نقد که از شاکی این پرونده دریافت کرده بود کشف و به مالباخته تحویل شد.
وی گفت: غفلت و سهل انگاری مردم در احراز هویت افراد، اعتماد بی جا بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آنها و فریب ظاهر افراد از عوامل مهم زمینه ساز کلاهبرداری است که لازم است مردم در این خصوص با دقت عمل کنند و موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس گزارش دهند.
در ۱۱ ماه امسال یکهزار و ۸۷۵ فقره کلاهبرداری در استان مرکزی رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش یافته اما کشف کلاهبرداری ها در این مدت با افزایش ۱۹ درصدی همراه بوده است.

*** کشف هفت کیلوگرم تریاک در دلیجان
فرمانده انتظامی دلیجان نیز از کشف هفت کیلوگرم تریاک در راههای ارتباطی این شهرستان در هفته جاری خبر داد.
سرهنگ علی هاشمی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در تحقیقاتی دریافتند که مقادیری مواد مخدر از محورهای ارتباطی شهرستان عبور داده خواهد شد.
وی افزود: با تمهیدات اجرایی پلیس، سرانجام ماموران انتظامی موفق شدند در یکی از محورها، خودروی سواری را در این خصوص شناسایی و متوقف کنند.
فرمانده انتظامی دلیجان اضافه کرد: با انتقال خودروی متهم به یگان انتظامی و در بازرسی از این خودرو این مقدار مواد افیونی که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ هاشمی با بیان اینکه راننده خودرو که دارای سوابق متعدد تهیه و توزیع مواد مخدر است دستگیر شد، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با ۴۵ هزار نفر جمعیت در مسیر راه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز واقع شده است.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا