قاتل چهارشنبه سوری، چگونه جان سرباز بیگناه را گرفت

موبنا – جوان ۱۸ ساله ای که تحت تاثیر غرور جوانی و خودنمایی نزد دوستانش، با پرتاب نارنجک دست ساز در چهارشنبه آخر سال گذشته، سرباز نیروی انتظامی را حین انجام وظیفه به شهادت رسانده بود، صبح شنبه به طور علنی محاکمه می شود. پرده سیاه شب آسمان آخرین چهارشنبه سال گذشته را پوشانده بود …

موبنا – جوان ۱۸ ساله ای که تحت تاثیر غرور جوانی و خودنمایی نزد دوستانش، با پرتاب نارنجک دست ساز در چهارشنبه آخر سال گذشته، سرباز نیروی انتظامی را حین انجام وظیفه به شهادت رسانده بود، صبح شنبه به طور علنی محاکمه می شود.

پرده سیاه شب آسمان آخرین چهارشنبه سال گذشته را پوشانده بود اما گاه گاهی نور ناشی از انفجار ترقه نقاط کوچکی از فضای خیابان های شهر مشهد را روشن می کرد. همه نیروهای امدادی و انتظامی برای پیشگیری از وقوع حوادث دلخراش در آماده باش بودند تا مردم همچون گذشته و در آرامش چهارشنبه سوری را در کنار خانواده سپری کنند. عقربه های ساعت ۲۱:۴۵ دقیقه را نشان می داد که ناگهان خبر تلخی در بی سیم های پلیس مامور انتظامی گزارش داد : یکی از سربازان کلانتری مصلی که به عنوان نیروی کمکی به کلانتری سناباد اعزام شده بود تا مردم در امنیت کامل سنت دیرینه خود را به جا آورند، مورد اصابت نارنجک دست ساز قرار گرفته و به شدت مصدوم شده است.

گزارش خراسان حاکی است: قاضی «حسن حیدری» که آن شب با دستور دادستان مشهد به عنوان قاضی ویژه در حال رسیدگی به تخلفات و جرایم چهارشنبه آخر سال مشغول انجام وظیفه بود در پی دریافت این خبر بلافاصله عازم بیمارستان شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

گزارش پزشکان معالج و کادر درمانی از وضعیت وخیم سرباز ۱۹ ساله حکایت داشت و هر لحظه هوشیاری مصدوم کاهش می یافت. همه نگران حال سرباز فداکار بودند که چشم چپ او به طور کامل تخلیه شد و پیکر بی رمق او در حالی که صورتش نیز به طرز وحشتناکی جراحت داشت به بخش مراقبت های ویژه انتقال یافت اما تلاش های پزشکان برای نجات وی به نتیجه نرسید و این سرباز نیروی انتظامی چند هفته بعد بر اثر عوارض ناشی از اصابت نارنجک دست ساز، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این درحالی بود که در شب وقوع حادثه، قاضی «حیدری» طی دستوری از ماموران انتظامی خواست، هرچه سریعتر برای دستگیری ضارب فراری اقدام کنند و بدین ترتیب با دستگیری چند تن از دوستان متهم ۱۸ ساله، وی نیز در یک قرار صوری در منطقه رضاشهر مشهد به دام افتاد.

بنابراین گزارش، متهم این پرونده جنایی که مدعی بود فرزند طلاق است و مادرش نیز در یک هتل کار می کند، به صراحت ارتکاب جرم و پرت کردن نارنجک را پذیرفت اما گفت که در یک لحظه تحت تاثیر غرور جوانی قرار گرفته و برای خودنمایی نزد دوستانش اقدام به پرتاب نارنجک دستی کرده است.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، و با توجه به اهمیت ماجرا، این پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال شد تا متهم ۱۸ساله پای میز محاکمه قرار گیرد.

بنابر اطلاعات دریافتی خبرنگار خراسان، قرار است متهم این پرونده جنایی، صبح شنبه در مجتمع قضایی ولایت واقع در بولوار شهید ساجدی مشهد به صورت علنی محاکمه شود. شایان ذکر است: ریاست جلسه علنی دادگاه را قاضی «مجتبی علیزاده» به عهده خواهد داشت که به همراه دیگر قضات مستشار، متهم به قتل در چهارشنبه آخر سال را با حضور وکلای مدافع محاکمه خواهند کرد.

 منبع: جام نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا