پیش نمایش گوگل از نسخه آینده سیستم عامل اندروید

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – گوگل پیش نمایشی از نسخه بعدی سیستم عامل اندروید را دو ماه پیش از برنامه ریزی انجام شده ارائه کرده است. نرم افزار به روزرسانی شده که در حال حاضر به نام اندروید N شناخته می شود ویژگی صفحه تقسیم شده را ارائه می کند که حرکت میان اپلیکیشن ها …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – گوگل پیش نمایشی از نسخه بعدی سیستم عامل اندروید را دو ماه پیش از برنامه ریزی انجام شده ارائه کرده است. نرم افزار به روزرسانی شده که در حال حاضر به نام اندروید N شناخته می شود ویژگی صفحه تقسیم شده را ارائه می کند که حرکت میان اپلیکیشن ها را تسهیل می کند. همچنین، اندروید N امکان پاسخ مستقیم به اعلان ها را برای کاربران فراهم می کند که چیزی شبیه به ویژگی است که گوگل پیش از این برای ساعت های هوشمند مجهز به اندروید ور ارائه کرده است.
یکی دیگر از تغییرات اندروید N در راستای کاهس مصرف نیروی باتری توسط اپلیکیشن ها هنگام خاموش بودن نمایشگر دستگاه شکل گرفته است. دستگاه های مجهز به اندروید مارشملو که سال گذشته عرضه شد، تنها هنگامی که ساکن هستند وارد حالت ذخیره نیرو به نام دوز (Doze) می شوند.
نسخه جدید اندروید ارائه شده از سوی گوگل برای سازندگان اپلیکیشن های تلفن همراه توصیه شده و تنها در چند گوشی هوشمند و تبلت قابل اجرا است.
گوگل به طور معمول نسخه های آزمایشی اندروید را تا زمان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان که از هجدهم ماه می امسال آغاز می شود، منتشر نمی کرد. اما این شرکت در تلاش است زودتر از همیشه اندروید N در اختیار سازندگان تلفن همراه قرار بگیرد تا نرم افزار جدید را روی جدیدترین مدل های خود نصب کنند. تا زمان معرفی رسمی و عرضه گوشی های هوشمند مجهز به نسخه جدید سیستم عامل موبایل گوگل، انتظار می رود اندروید N بر طبق سنت گوگل در نسخه های پیشین نام یک ماده غذایی شیرین را به خود بگیرد.
اگرچه تا پیش از انتشار رسمی بهبودهای دیگری می تواند در نسخه جدید سیستم عامل اندروید صورت بگیرد اما به نظر نمی رسد شاهد محصولی انقلابی از سوی گوگل باشیم. به عنوان مثال، هر دو ویژگی صفحه تقسیم شده و پاسخ مستقیم به اعلان ها پیش از این در آی‌فون های اپل به کار گرفته شده اند. فقدان عامل هیجان انگیز بودن می تواند در بازار به بلوغ رسیده گوشی های هوشمند که ارائه ایده های جدید و جذاب در آن بسیار دشوار شده است نکته ای منفی برای گوگل و اندروید باشد.
کاهش نوآوری در سیستم عامل های تلفن همراه که به خود گوشی های هوشمند نیز سرایت کرده است، انگیزه و تمایل مصرف کنندگان را برای خرید گوشی های هوشمند جدید کاهش می دهد و آنها ترجیح می دهند از دستگاه قدیمی خود برای مدت زمان بیشتری استفاده کنند. این یکی از عوامل تاثیرگذار در تجربه نخستین کاهش فصلی فروش آی‌فون برای اپل بوده است.
گوگل تولیدکننده گوشی هوشمند نیست و سیستم عامل اندروید را در اختیار تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار می دهد. این سیستم عامل برای بزرگنمایی موتور جستجو گوگل، سرویس نقشه های این شرکت و ویژگی های دیگر گوگل طراحی شده که فرصت های بیشتری را برای فروش آگهی های تبلیغاتی دیجیتال در اختیار شرکت قرار می دهد و از منابع اصلی درآمد گوگل نیز محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا