پرفروش ترین موبایل های هوشمند در هفته ای که گذشت

موبنا، لیلا محمدنظامی – همزمان با نزدیکی به ایام نوروز میزان تقاضا برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت نیز رو به افزایش است به طوری که در هفته گذشته برخی از مدل های این کالای ارتباطی در لیست پرفروش ها قرارگرفتند. G630 هوآوی ۳۵۵ هزار تومانی این گوشی به یک نمایشگر ۵ اینچی مجهز شده …

موبنا، لیلا محمدنظامی – همزمان با نزدیکی به ایام نوروز میزان تقاضا برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت نیز رو به افزایش است به طوری که در هفته گذشته برخی از مدل های این کالای ارتباطی در لیست پرفروش ها قرارگرفتند.
G630 هوآوی ۳۵۵ هزار تومانی
huawei-g630_1
این گوشی به یک نمایشگر ۵ اینچی مجهز شده که وضوح تصویر HD معادل با ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل را به نمایش می‌دهد. وظایف پردازش دستورات در این محصول بر عهده‌ی پردازنده‌ی دو هسته ای Cortex-A7 است که در تراشه‌ی اسنپدراگون ۲۰۰ قرار گرفته است. همچنین یک گیگابایت حافظه‌ی رم و چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این میان‌رده در نظر گرفته شده که به وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD قابل افزایش است. دوربین اصلی این گوشی را یک حسگر ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن را یک حسگر ۱ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. اندروید نسخه‌ی ۴.۳ هم به صورت پیش فرض توسط این گوشی اجرا می‌شود. در آخر شرکت هوآوی از یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته که توسط کاربران قابل تعویض نیست.
Y6 هوآوی ۳۵۹ هزار تومانی
Y6
هواوی Y6 از یک نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی (۷۲۰p) بهره می‌برد و از دیگر مشخصات سخت‌افزاری آن می‌توان به ۱ گیگابایت رم، پردازنده ۴ هسته‌ای کوالکام، اسنپ‌دراگون سری ۲۱۰ با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز برای هرهسته، باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپری و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی قابل ارتقا اشاره کرد. این محصول، توسط یک دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار همراه با فلاش و یک نمونه ۲ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های سلفی همراهی خواهد شد.
J5 سامسونگ ۵۰۰ هزار تومانی
J5
گوشی «سامسونگ گلکسی J5» را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های این سری دانست. سامسونگ این گوشی را به دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسلی همرا با فلشی از نوع LED مجهز کرده است؛ همچنین این گوشی از شبکه‌ی ۳G و دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. سامسونگ برای تجربه‌ی بهتر بازی در گلکسی J5، تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۴۱۰ را در نظر گرفته که ۴ هسته‌ی پردازنده‌ با معماری کورتکس A53 با قدرت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز دارد. همچنین نمایشگر ۵.۰ اینچی گلکسی J5، با تراکم ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل می‌تواند در لذت ‌بردن از بازی نقش بسزایی داشته باشد. این نمایشگر از نوع اولد است و از فناوری سوپر امولد بهره می‌برد. گلکسی J5 از جنس پلاستیک ساخته شده و۱۴۶ گرم وزن دارد؛ البته قاب پشت گوشی هم بازشدنی است. از دیگر مشخصات ظاهری این گوشی می‌توان به ضخامت ۷.۹ میلی‌متری، طول ۱۴۲ میلی‌متری و عرض ۷۲ میلی‌متری مناسبش با در نظرگرفتن نمایشگر ۵.۰ اینچی‌ آن اشاره کرد. علاوه ‌بر پردازنده‌ی اصلی ۴ هسته‌ای، پردازنده‌ی گرافیکی «آدرنو ۳۰۶»، ۱.۵ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای J5 در نظر گرفته شده است؛ البته می‌توانید از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸ گیگابایت هم در این گوشی استفاده کنید. گلکسی J5 به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی همراه با فلش LED مجهز شده است. این دوربین می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن FullHD و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. در گلکسی J5، از اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی۵.۱ به عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری تاچ‌ویز استفاده شده است. همچنین امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و رادیو هم در این گوشی وجود دارد. سامسونگ، گلکسی J5 را به باتری لیتیوم- یونی ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده تا خیال کاربران برای بازی در این گوشی راحت باشد.
S 3 NEO سامسونگ ۵۷۵ هزار تومانی
S3
از نظر شکل ظاهری و ابعاد، تغییری در این مدل به وجود نیامده است؛ تنها رنگ‌های مدل جدید نسبت به مدل پیشین گلکسی اس ۳ تغییر کرده‌اند. همچنین صفحه نمایش به کار رفته بر روی این مدل، دقیقا همان صفحه نمایش بزرگ ۴.۸ اینچی از نوع SuperAMOLED است که در مدل پیشین هم نظر همگان را جلب کرد. اولین تغییر آن نسبت به قبل، افزایش رم از یک گیگابایت به یک و نیم گیگابایت و تغییر دوم چیپست پردازنده‌ی آن است. چیپست مدل قبلی Exynos 4212 بود؛ ولی در این گوشی چیپست Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 به کار رفته است. دوربین I9305 نسبت به I9300 هیچ‌گونه تغییری نداشته است؛ اما از نظر نرم‌افزاری نیز این مدل به نسخه‌ی ۴.۳ از سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است که آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل قدرتمند تا به امروز محسوب می‌شود. از نظر شارژدهی نیز، با توجه به تغییر نیافتن باتری، عملکردی مشابه با I9300 انتظار می‌رود. در کل، با توجه به قدرت کافی مدل پیشین یعنی Galaxy S III I9300، به نظر می‌رسد سامسونگ صرفا برای عقب نماندن از رقبای خود در بازار قصد دارد این مدل را با رم ۱.۵ گیگابایت عرضه کند. طبق اعلام کمپانی سامسونگ، این مدل فقط با ظرفیت ۱۶ گیگابایت و البته قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی حداکثر تا ۶۴ گیگابایت تولید شده است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی قدرتمند، خواننده‎ی نقد و بررسی آن باشید.
Lumia 730 نوکیا ۵۸۰ هزار تومانی
730 NOKIA
نمایشگری مناسب که رنگ‌ها گرم‌تر از حد معمول نمایش می‌دهد، دوربین‌ سلفی این گوشی می‌تواند در هر شرایط تصاویر مطلوبی ثبت کند، سخت‌افزار مناسب برای استفاده از سیستم‌عامل ویندوزفون و طراحی زیبای این گوشی از ویژگی‌های بازر و مهم لومیا ۷۳۰ هستند.
نمایشگر بزرگ این گوشی می‌تواند یکی از عواملی باید که کاربران علاقه‌مند به ویندوزفون را به خریدش ترغیب می‌کند. نمایشگری ۴.۷ اینچی با پنل کم‌مصرف اولدو رزولوشن HD که می‌تواند تراکم مناسب ۳۱۲ پیکسل بر اینچ را به تصویر بکشد برای لومیا ۷۳۰ انتخاب شده است. از طرفی برای محافظت این نمایشگر از نسخه‌ی سوم محافظ‌های گوریلا گلس بهره برده شده است. نمایشگر لومیا ۷۳۰ می‌تواند تا ۱۰ لمس را به‌طور همزمان پشتیبانی کند. این نمایشگر با توجه به تراکم و اندازه‌ی مناسب‌اش می‌تواند برای مطالعه، وب‌گردی و بازی مناسب باشد.
سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ شرکت مایکروسافت هم با به‌روزرسانی‌هایی که کمبود‌هایش را نسبت به قبل جبران کرده برای لومیا ۷۳۰ در‌نظر گرفته شده تا در کنار سخت‌افزار و نمایشگر مناسب این گوشی بیشتر از قبل پاسخگوی نیاز کاربران علاقه‌مند به سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت باشد.
همچنین این گوشی مایکروسافتی به دوربین اصلی با حسگری ساخت شرکت کارل زایس و دقت ۶.۷ مگاپیکسل مجهز شده است. در کنار این دوربین فلشی از نوع LED قرار گرفته تا دوربین را برای ثبت تصاویر بهتر در شرایط بد نوری یاری کند. اما دوربین سلفی لومیا ۷۳۰ کفیت خوبی دارد و می‌تواند برای سلفی‌دوستان مناسب باشد. این دوربین سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن fullHD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کند.
از آنجایی که سیستم‌عامل ویندوز فون شرکت مایکروسافت نیاز به سخت‌افزار خیلی قوی برای اجرا شدن ندارد؛ لومیا ۷۳۰ با سخت‌افزاری بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۴۰۰ همراه با یک گیگابایت رم برای این گوشی مطلوب به‌نظر می‌رسد. همچنین این گوشی به هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی که می‌توان آن را تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر هم افزایش داد، مجهز شده است.
از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به امکان استفاده از دو سیم‌کارت، Wi-Fi، بلوتوث، رادیو و NFC اشاره کرد. همچنین این گوشی از شبکه ی ۳G پشتیبانی می‌کند و به یک باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قابل تعویض مجهز شده است. این گوشی پلاستیکی، ۱۳۴ گرم وزن و در حدود ۸.۹ میلی‌متر ضخامت دارد.
لومیا ۷۳۰ مایکروسافتی با نمایشگری ۴.۷ اینچی و تراکم مناسب، سیستم‌عامل ویندوزفون نسخه‌ی ۸.۱، سخت‌افزاری بر پایه‌ی اسنپ‌دراگون ۴۰۰ و مقدار یک گیگابایت رم می‌تواند انتخابی کاملا مناسب برای کسانی که به یک گوشی توانمند ویندوزی نیاز دارند، باشد.
Lumia 540 Dual SIM نوکیا ۴۰۰ هزار تومانی
Lumia 540 Dual SIM نوکیا
لومیا ۵۴۰ یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت شرکت مایکروسافت است که با سیستم عامل ویندوز فون ۸.۱ معرفی شد.
همان طور که اشاره شد تمرکز اصلی مایکروسافت در این محصول بر قیمت آن بوده است.
مشخصات این میان‌رده را یک نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت HD، چیپ‌ست اسنپدراگون ۲۰۰، یک گیگابایت حافظه‌ی رم، هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. بازار هدف این گوشی شامل کشورهای در حال توسعه (خاورمیانه، آفریقا، آسیا) است. لومیا ۵۴۰ در پنج رنگ آبی فیروزه‌ای، نارنجی، سفید و مشکی تولید شده و در ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی در اختیار کاربران جهان قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود لومیا ۵۴۰ جزو نخستین گوشی‌هایی باشد که به ویندوزفون ۱۰ آپدیت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا