خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

موبنا- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از …

موبنا- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

در نظر داریم تا طی مجموعه ای ده  قسمتی به تاریخ سازترین خودروهای جهان که از زمان تولید تا عمر صنعت خودرو همواره مطرح بوده و جاودانه هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

 

بخش اول این مجموعه (لینک)

بخش دوم این مجموعه (لینک)

بخش سوم این مجموعه (لینک)

بخش چهارم این مجموعه (لینک)

بخش پنجم این مجموعه (لینک)

جگوار ایی- تایپ مدل ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۵

لاین ایی جگوار همواره اسپرت هایی محبوب را به دنیای خودرو معرفی کرده است. کیفیت بالای ساخت  و حساسیت هایی که در ساخت این محصولات بکار رفته موجب شده تا ایی- تایپ ها خاص و لوکس باشند.

 

192080_900

جیپ چروکی مدل ۱۹۷۴ تا کنون 192081_930

جیپ چروکی یک اس یو وی فول سایز و البته اسپرت است که دهه ۷۰ را با افتخار سپری کرد و هنوز هم هواداران خاص خود را دارد. بسیاری این شاسی بلند را نمادی از فرهنگ آمریکایی دهه ۷۰ می دانند. مدل های روز آن نیز همچنان طراحی جذاب و ماجراجویی دارند و در جاده ها دلبری می کنند. پس از ارائه نسخه دو در در سال ۷۴ میلادی در سال ۱۹۷۷ نمونه ۴ ئدر نیز روانه بازار شد.

 

جیپ واگنیر(آهو) مدل ۱۹۶۳ تا ۱۹۹۱

192082_845

 

شباهت های زیادی میان این مدل و چروکی وجود دارد اما به هر ترتیب جیپ واگنیر اولین خودروی لوکس دو دیفرانسیل است. آنچنان میزان استقبال از این خودرو در بازار جهانی زیاد بود که تحت نام های مختلف و در مناطق مختلف تولید و عرضه شد. ۲۸ سال حضور پرافتخار در خط تولید بیانگر موفقیت های این خودرو است.

 

جنسن اف اف

192083_511

خودرویی است که در سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ توسط شرکت انگلیسی جنسن موتورز تولید شده‌است.

 

 

لانچیا استریتوس مدل ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴

192084_117استریتوس به رغم بازه زمانی کوتاهی که در خط تولید قرار داشت یک خودروی رالی بسیار موفق بود. این موفقیت ها استریتوس را به لیست تاریخ سازترین خودروها وارد کرده است.

 

لامبورگینی ال ام ۰۰۲ مدل ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳

192085_101تجربه جدید لامبورگینی در یک کلاس تولیدی جدید محسوب می شد. شاید همین تجربه جدید و سوابق قبلی لامبورگینی موجب شد تا این خودرو بسیار متفاوت به نظر آید. در این مدل از موتور ۱۲ سیلندر استفاده شد و تنها ۳۲۸ دستگاه از آن تولید شد. یکی از این لامبورگینی ها در مالکیت فرزند صدام حسین بود.

 

لامبورگینی میورا مدل ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۳

192086_239میورا یکی از مشهورترین لامبورگینی های تولیدشده در تمام دوران است. تنها ۷۶۴ دستگاه میورا تا کنون تولید شده است.

 

لکسس ال اس مدل ۱۹۸۹ تا کنون

192087_803لکسس ال اس که نام آن در واقع خلاصه ای از سدان لوکس است، یکی از مطرح ترین لاین های این رند محبوب محسوب می شود. ال اس ۴۰۰ از آن محصولاتی است که در بازارهای جهانی فروش چشمگیری را به ثبت رسانده است.

 

لینکلن کانتیننتال مدل ۱۹۳۹ تا ۲۰۰۲

192088_145کانتینتال پرچمدار سدان های فول سایز تولید شده تحت برند لینکلن(وابسته به فورد) است. تقریبا تمامی کانتیننتال ها در رده محصولات لوکس طبقه بندی می شوند. کانتینتال ۱۹۶۴ یکی از خاص ترین خودروهایی بود که تحت این برند در دهه روانه بازار شد.

 

لینکلن تاون کار مدل ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۱

192089_166 192090_970

تاون کار از همان زمان طراحی تا آخرین روزهای تولید از منظر طراحی عملکرد بسیار موفقی داشت. ظاهری اشرافی که روح طراحی آمریکایی را با خود همراه داشت از تاون کار محصولی متفاوت ارائه کرد.

 

منبع:پول نیوز|نویسنده:مازیار دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا