نجات ۶۰ سرنشین یک شناور در قشم

اسماعیل مکی زاده اظهارداشت: شناور آذرخش ۹۰۸ ساعت ۱۵:۲۵ سه شنبه ۱۸ اسفندماه در فاصله یک مایلی بندر شهید ذاکری قشم به علت نقص فنی موتور از ادامه مسیر بازماند. وی مسیر حرکت این شناور را از بندر شهید ذاکری به سمت بندر شهید حقانی اعلام‌کرد و بیان‌داشت: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس پس …

اسماعیل مکی زاده اظهارداشت: شناور آذرخش ۹۰۸ ساعت ۱۵:۲۵ سه شنبه ۱۸ اسفندماه در فاصله یک مایلی بندر شهید ذاکری قشم به علت نقص فنی موتور از ادامه مسیر بازماند.

وی مسیر حرکت این شناور را از بندر شهید ذاکری به سمت بندر شهید حقانی اعلام‌کرد و بیان‌داشت: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس پس از دریافت پیام اضطرار ، یک فروند شناور ناجی و یک فروند شناور مسافری همیار ناجی را به موقعیت سانحه اعزام کرد.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح‌کرد: پس از پایش مکان دقیق شناور سانحه دیده، تیم‌های امدادی به سمت موقعیت هدایت شدند.

مکی زاده با اشاره به اینکه عملیات جستجو و نجات در کمتر از ۳۵ دقیقه با موفقیت به پایان رسید، افزود: شناور همیار ناجی پس از پهلوگیری کنار شناور مضطر و سوار کردن تمامی سرنشینان آن، مسافرین را به بندر شهید حقانی منتقل کرد و شناور سانحه دیده آذرخش ۹۰۸ نیز به حوضچه بندر شهید ذاکری منتقل شد.

به گفته این مقام مسئول، هر ۶۰ سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل به بندرعباس رسیدند.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: این شناور تا زمان رفع کامل نواقص فنی خارج از سرویس شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا