دستورالعمل جدید مقابله با ویروس زیکا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دامنه دسترسی جغرافیایی ویروس زیکا از زمان شناسایی اولین مورد آن در سال ۲۰۱۵ در قاره آمریکا به طور مداوم گسترش پیدا کرده و اکنون انتشار آن در ۴۷ کشور و منطقه گزارش شده‌ است. در دستورالعمل جدید بر استفاده از حشره‌کش‌های موثر و بی‌خطر برای مقابله با جمعیت پشه‌ها …

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دامنه دسترسی جغرافیایی ویروس زیکا از زمان شناسایی اولین مورد آن در سال ۲۰۱۵ در قاره آمریکا به طور مداوم گسترش پیدا کرده و اکنون انتشار آن در ۴۷ کشور و منطقه گزارش شده‌ است.

در دستورالعمل جدید بر استفاده از حشره‌کش‌های موثر و بی‌خطر برای مقابله با جمعیت پشه‌ها تاکید شده چرا که این راهکار، بهترین روش برای مداخله در انتقال ویروس زیکا و ویروس‌های دیگری است که از طریق پشه‌های آئدس منتقل می‌شوند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت به غیر از به کار بردن حشره‌کش‌ها، سایر راهکارهای کاهش انتقال ویروس زیکا شامل از بین بردن محل‌های مناسب برای تولید و تکثیر پشه‌ها، استفاده از وسایل حفاظت شخصی برای مقابله با نیش حشرات و پوشیدن لباس‌های کاملا پوشیده، می‌شوند.

همچنین کارشناسان این سازمان از تمامی کشورهای آلوده به ویروس زیکا درخواست کردند تا کنترل شیوع این بیماری را تشدید کنند. علاوه بر این، برای استفاده از روش‌های کنترل پشه‌ها، رویکردهای جدیدی را تست کنند که بتوان در آینده آن‌ها را به کار بست.

بررسی‌ها حاکی از آن است که ویروس زیکا با افزایش موارد ابتلا به میکروسفالی، سندرم «گیلن باره» و دیگر بیماری‌های عصب شناختی در آمریکای جنوبی مرتبط است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا