بهترین شهرهای جهان برای جوانان

قیمت‌ها بر اساس این مطالعه، استطاعت پرداخت هزینه‌های مسکن ازسوی جوانان در سطح جهان کاهش یافته است. به‌عنوان مثال تعداد جوانان انگلیسی ۲۰ تا ۳۴ ساله‌ای که با والدین خود زندگی می‌کنند، بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳، تا ۲۵ درصد افزایش یافته است. وقتی بحث اجاره مسکن به میان می‌آید، از میان ۵۵ شهر مناسب …

قیمت‌ها

بر اساس این مطالعه، استطاعت پرداخت هزینه‌های مسکن ازسوی جوانان در سطح جهان کاهش یافته است. به‌عنوان مثال تعداد جوانان انگلیسی ۲۰ تا ۳۴ ساله‌ای که با والدین خود زندگی می‌کنند، بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳، تا ۲۵ درصد افزایش یافته است. وقتی بحث اجاره مسکن به میان می‌آید، از میان ۵۵ شهر مناسب برای زندگی جوانان، برلین، به رغم افزایش ۲۸ درصدی اجاره بها بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ رتبه یک را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس این تحقیق، اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز برلین به‌طور متوسط به ۵۱۰ پوند در ماه بالغ می‌شود و این در حالی است که این رقم در لندن ۱۶۸۰ پوند است. در سوی دیگر جهان ژاپن بسیار ارزان به‌نظر می‌رسد. در مرکز شهر اوزاکا اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان تک خوابه به‌طور متوسط ۴۱۰ پوند است. ژوهانسبورگ نیز در میان شهرهای آفریقای زیرصحرا جزو شهرهای ارزان محسوب می‌شود و میانگین اجاره ماهانه یک آپارتمان تک خوابه در این شهر کمتر از ۲۶۳ پوند است.

تحصیلات

هزینه سه سال تحصیل جوانان انگلیسی بین ۱۶ تا ۳۰ ساله به‌طور متوسط حدود ۲۷۰۰۰ پوند است. در این رده بندی پاریس توانسته است در جایگاه بهترین شهر برای تحصیل جوانان قرار گیرد، چون برای چهارمین سال متوالی بیشترین تمرکز موسسات آموزشی را داشته و کمترین هزینه تحصیل و بالاترین شانس برای یافتن شغل را در اختیار جوانان قرار داده است.

اشتغال

در این بخش از تحقیق که ۳۵ کشور دارای بالاترین شانس یافتن شغل برای جوانان مورد بررسی قرار گرفتند، سنگاپور بهترین رتبه را به خود اختصاص داده است. معیارهای این انتخاب رشد اشتغال، کیفیت مشاغل موجود و سهولت راه‌اندازی یک کسب و کار بوده‌ است.

فرهنگ

مقوله فرهنگ برای جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در سال ۲۰۱۴ جوانان انگلیسی ۱۵ تا ۳۴ ساله در حدود نیمی از تماشاچیان سینما را در این کشور تشکیل دادند. این در حالی است که در آمریکا جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله حدود ۲۰ درصد از افرادی را تشکیل دادند که به سینما رفتند. البته این رده سنی تنها ۱۰ درصد از جمعیت کل کشورشان را تشکیل می‌داده‌اند. در مقوله سینما لیسبون بهترین آمار جذب تماشاچیان را به ثبت رسانده و در مقوله موسیقی، مونترال در جایگاه برتر ایستاده است.

حمل و نقل

وقتی بحث حمل و نقل عمومی به میان می‌آید، هنگ‌کنگ در صدر جدول بهترین شهرها جای می‌گیرد. بر اساس آمار، ۵۵ درصد کل سفرهای درون شهری هنگ‌کنگ با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود. استکهلم به‌خاطر مترو مناسب و مناظر چشم‌نواز مترویش در رده دوم جای گرفته است. دانشجویان استکهلم از تخفیفات ویژه برای استفاده از مترو برخوردارند.

تحمل تنوع

به‌طور کلی جوانان، روشنفکرتر از نسل‌های گذشته‌اند و سلایق گوناگونی دارند. آزادی‌های فردی و انتخاب، احترام به زنان، اقلیت‌ها و معلولان جسمی از مواردی هستند که در این رده‌بندی معیار بوده‌اند. گر چه سال‌ها کشور سوئد از این منظر رتبه نخست را به خود اختصاص می‌داد، اما امسال شهرهای نروژ گوی سبقت را از آن ربوده‌اند و شهر تورنتوی کانادا نیز به‌عنوان شهری که پذیرای بیشترین تعداد چینی‌ها بوده، شناخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا