مزدا و ایسوزو با بهمن موتور مذاکره می‌کنند

موبنا- حمید داودزاده مدیرعامل شرکت بهمن موتور اعلام کرد: «ما برای تولید خودروهای جدید در بهمن موتور در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی از جمله مزدا و ایسوزو هستیم که البته با هیچکدام به توافق نرسیده‌ایم». به گفته‌ی داودزاده خودروهای سواری مزدا۳، مزدا۲ و آسابسترن و وانت کارا هم اکنون جزو‌ خودروهای تولیدی مجموعه بهمن …

موبنا- حمید داودزاده مدیرعامل شرکت بهمن موتور اعلام کرد: «ما برای تولید خودروهای جدید در بهمن موتور در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی از جمله مزدا و ایسوزو هستیم که البته با هیچکدام به توافق نرسیده‌ایم».

به گفته‌ی داودزاده خودروهای سواری مزدا۳، مزدا۲ و آسابسترن و وانت کارا هم اکنون جزو‌ خودروهای تولیدی مجموعه بهمن موتور محسوب می‌شوند. این شرکت در سال ۹۴ حدود ۱۷ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است که سال آینده این میزان به ۲۲ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بهمن موتورز در مورد احتمال ارائه‌ی تولید مشترک بهمن موتور با شریک‌های خارجی گفت: «بعید است سال آینده محصول جدیدی در تولید مشترک با شرکت‌های خارجی به بازار عرضه کنیم؛ زیرا مذاکرات و ایجاد خط تولید در طول یک سال به سرانجام نخواهد رسید.»

او از مذاکره‌ی بهمن موتور با شرکت FAW چین اطلاع داد و در مورد ارتباط با این برند چینی افزود: «در حال حاضر بهمن موتور تنها شریک ایرانی این شرکت در تولید سواری است و محصولاتی که از طریق شرکت خودروسازان راین عرضه می‌شود در واقع با برند یک شرکت دیگر در ایران فروخته می‌شود».

حمید داودزاده در مورد تولید مزدا۳ و وانت کارا توضیح داد: «بیش از ۲۰ درصد محصولات بهمن موتور داخلی‌سازی می‌شود. در حال حاضر مزدا ۳ با داخلی‌سازی بالای ۲۰ درصد تولید می‌شود و برای وانت کارا میزان داخلی‌سازی تقریبا به ۱۰۰ درصد رسیده است».

بهمن موتور شرکت اصلی گروه خودروسازی بهمن است که از سال ۷۳ به بخش خصوصی واگذار شده است و در سال‌های اخیر موفق به تولید سواری‌های مزدا در ایران شده است. خودروی آسابسترن یکی از تولیدات این شرکت به حساب می‌آید که محصول شرکت خودروسازی FAW است.

منبع:زومیت|نویسنده:حامد قاسمی نراقی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا