بهترین راه تشویق مردم به شبکه‌های اجتماعی داخلی، ارائه سرویس خوب است

موبنا- شامگاه دیروز در آستانه سالروز تأسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست تخصصی OTT‌های داخلی و وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات برگزار شد. به سایت‌ها، برنامه‌های و اپلیکیشن‌هایی که وابسته به اپراتور نیستند و در دستگاه‌های دیجیتالی و رایانه‌ای قابل اجرا هستند، OTT یا همان Over-The-Top Content می‌گویند. در این مراسم محمود واعظی وزیر ارتباطات …

موبنا- شامگاه دیروز در آستانه سالروز تأسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست تخصصی OTT‌های داخلی و وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات برگزار شد. به سایت‌ها، برنامه‌های و اپلیکیشن‌هایی که وابسته به اپراتور نیستند و در دستگاه‌های دیجیتالی و رایانه‌ای قابل اجرا هستند، OTT یا همان Over-The-Top Content می‌گویند.

در این مراسم محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از تبعیض‌هایی که صداوسیما و سازمان‌های دولتی دیگر در برخورد با شبکه‌های اجتماعی داخلی نسبت به خارجی‌ها دارند و نامی از داخلی‌ها هم نمی‌برند، اعلام کرد که بهترین راه تشویق و اعتمادسازی مردم نسبت به شبکه‌های اجتماعی داخلی، ارا‌ئه سرویس خوب و در حد استانداردهای جهانی است.

محمود واعظی معتقد است که امروزه استفاده از شبکه‌های  اجتماعی یک نیاز است و نمی‌شود مردم را از این فناوری‌ها دور کرد بلکه لازم است، از این پدیده به درستی استفاده شود.

وزیر  ارتباطات با بیان اینکه برخی از افرادی که دلسوز نظام و اینترنت پاک هستند هم حاضر نیستند سرورهای خود را به ایران انتقال دهند افزود: «مطمئناً دیتا در کشور سرمایه محسوب می‌شود و باید در داخل کشور از آن استفاده شود. باید کاری کرد که تمام سرویس‌دهنده‌های ایرانی سرورهای خود را با اطمینان کامل به داخل کشور انتقال دهند.»

واعظی توجه به اقتصاد شبکه‌های اجتماعی داخلی را ضروری خواند و توضیح داد: «لازم است حمایت دولت از هر طرح ملی با مشخص شدن زمان انجام کار، همراه باشد. باید از OTTها حمایت شود اما این بدین معنا نیست که خودشان به دنبال درآمدزایی نباشند. نباید OTTهای ما مانند باشگاه‌های فوتبالمان باشند. در دنیا باشگاه‌های فوتبال درآمدزایی بالایی دارد و از لباس و نام بازیکنان هم درآمد کسب می‌کنند اما در ایران اینطور نیست. برای درآمدزایی خوب و استقلال مالی تیم‌های فنی شبکه‌های اجتماعی و OTTها به دنبال به‌کارگیری تیم‌های اقتصادی و بازاریابی خوب در کنار خود باشند.»

او با اشاره به اینکه اگر تبادل  اطلاعات مردم در داخل کشور صورت گیرد، به نفع مردم، دولت و امنیت کشوراست. اعلام کرد که ‌پیگیری مسائل شبکه‌های اجتماعی داخلی در موضوعات حقوقی ، قضایی و رفع تبعیض در پایداری و بقاء آنها موثر است. اعتقاد من آن است که باید با شبکه‌های  اجتماعی داخلی، راحت‌تر برخورد کرد و نسبت به شبکه‌های اجتماعی خارجی، نگاه سختگیرانه‌تری داشت.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید سعی کنیم سرویس‌های OTT داخلی با افزایش تعداد کاربر سطح خدمات و کیفیت سرویس‌هایشان کاهش یابد، گفت: «موقعی می‌توانیم در مقابل شبکه‌های اجتماعی خارجی قرار گیریم که شبکه‌های داخلی جایگزین را، با ارائه خدمات با کیفیت ارائه دهیم. تعداد کاربران در دنیا سرمایه است. ‌بهترین راه تشویق و اعتمادسازی مردم به شبکه‌های  اجتماعی داخلی، ارائه سرویس خوب است.»

محمود واعظی اطمینان بخشی در زمینه مالی، فنی، پهنای باند، حقوقی و دیگر مسائل موجود برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی را ضروری دانست و گفت در دستور کار قرار دارند.

منبع:زومیت|نویسنده:حامد قاسمی نراقی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا