زنان کدنویسان بهتری در مقایسه با مردان هستند

موبنا – به گزارش انتریپریتور، مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه کارولینای شمالی بر روی عملکرد بیش از یک میلیون کاربر در سایت به اشتراک گذاری کد و برنامه گیت هاب نشان دهنده این امر است. بررسی یاد شده که از نظر تعداد کاربران مورد مطالعه تاکنون بی سابقه بوده به مقایسه میزان پذیرش کدهای …

موبنا – به گزارش انتریپریتور، مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه کارولینای شمالی بر روی عملکرد بیش از یک میلیون کاربر در سایت به اشتراک گذاری کد و برنامه گیت هاب نشان دهنده این امر است.

بررسی یاد شده که از نظر تعداد کاربران مورد مطالعه تاکنون بی سابقه بوده به مقایسه میزان پذیرش کدهای نوشته شده توسط برنامه نویسان با جنسیت های مختلف توسط سفارش دهندگان اختصاص یافته است.

در این زمینه به سابقه فعالیت های هر کدنویس، پروژه های انجام شده توسط وی و مشارکت در طراحی وب سایت های مختلف هم توجه شده تا تصویری دقیق از میزان موفقیت هر برنامه نویس بر مبنای جنسیت وی به دست آید.

بر اساس این بررسی در مجموع کدهای نوشته شده توسط کاربران زن بیشتر بوده و تغییراتی که در این کدها توسط سفارش دهندگان درخواست شده هم کمتر بوده است. البته اگر هویت کدنویسان زن آشکار شود میزان پذیرش کدهای نوشته شده توسط آنها تا ۱۰ درصد کاهش می یابد.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی به این نتیجه رسیده اند که شکاف جنسیتی در زمینه برنامه نویسی هنوز در جهان وجود دارد و فعلا چشم اندازی برای کاهش سریع آن وجود ندارد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا