جلسه محرمانه شرکت‌های فناوری آمریکا برای مقابله با ترامپ

موبنا – به گزارش تک اسپات، این شرکت‌ها که برخی از آنها به تازگی برای حمایت از اپل در برابر اف بی آی دست دوستی به سمت هم دراز کرده بودند، به علت نگرانی از تبعات خطرناک ریاست جمهوری فردی همچون دونالد ترامپ به طور کامل با هم متحد شده‌اند. از جمله شرکت هایی که …

موبنا – به گزارش تک اسپات، این شرکت‌ها که برخی از آنها به تازگی برای حمایت از اپل در برابر اف بی آی دست دوستی به سمت هم دراز کرده بودند، به علت نگرانی از تبعات خطرناک ریاست جمهوری فردی همچون دونالد ترامپ به طور کامل با هم متحد شده‌اند.

از جمله شرکت هایی که مدیرانشان در جلسه مخفیانه سالانه نهادهای تجاری آمریکا در جزیره‌ای خصوصی در ساحل ایالت جرجیا گرد هم آمده‌اند می توان به تیم کوک مدیرعامل اپل، الون ماسک مدیرعامل تلسا و اسپیس ایکس، لاری پیج مدیرعامل آلفابت و شان پارکر خالق نپستر اشاره کرد.

از جمله دیگر چهره‌های مشهور دنیای فناوری که در جلسه مذکور حضور یافته‌اند می‌توان به میچ مک کنل، کارل روو، پل رایان، تام کتان، کری گاردنر، تیم اسکات، راب پرتمن و بن ساسه اشاره کرد.

بر اساس اخباری که از این نشست به بیرون درز کرده تمامی حضار در مورد افزایش محبوبیت ترامپ و احتمال تبدیل شدن او به نامزد اصلی جمهوری خواهان اظهار نارضایتی و در مورد علل موفقیت وی تبادل نظر کرده‌اند. آنها همچنین اظهار امیدواری کرده‌اند که ترامپ در نهایت شکست بخورد.

ظاهرا بخش عمده مباحث طرح شده در این مورد بوده که چرا ترامپ محبوب شده، نه اینکه چگونه باید وی را متوقف کرد. یکی از دلایل موضع گیری تند شرکت های فناوری بر ضد ترامپ این است که وی از معدود افرادی بوده که در منازعه میان اپل و اف بی آی از اف بی آی حمایت کرده و گفته اپل موظف است در صورت درخواست اف بی آی، داده‌های خصوصی کاربران گوشی های آیفون را در اختیار پلیس قرار دهد.

ترامپ چندی قبل خواستار بایکوت کردن خرید محصولات اپل به همین علت شده بود و با تهدید این شرکت گفته بود اپل را مجبور می‌کند رایانه‌ها و دیگر چیزهای لعنتیش را به جای دیگر کشورها در آمریکا بسازد. اپل به علت وجود نیروی کار ارزان تر و همین طور متخصصان بیشتر علوم رایانه در چین در مقایسه با آمریکا بسیاری از تولیداتش را در این کشور آسیایی مونتاژ می کند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا