«LRT» همت راه اندازی می شود؟

سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۹۵ شهرداری هیچ اعتباری برای احداث LRT پیش بینی نشده است، گفت: مدیریت شهری از ترکیب اولویت حمل و نقل عمومی آگاه است و توسعه مترو و اتوبوس از اصلی ترین نیازهای شهر تهران هست. وی ادامه داد: برای آنکه رویکرد گردشگری در شهر …

سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۹۵ شهرداری هیچ اعتباری برای احداث LRT پیش بینی نشده است، گفت: مدیریت شهری از ترکیب اولویت حمل و نقل عمومی آگاه است و توسعه مترو و اتوبوس از اصلی ترین نیازهای شهر تهران هست.

وی ادامه داد: برای آنکه رویکرد گردشگری در شهر تهران تقویت شود، باید سیستم LRT در آن تحقق پیدا کند. بنابراین احداث یک خط LRT در مرکز تاریخی تهران در مسیری که بیشترین نقاط دیدنی وجود دارد در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

«LRT» همت راه اندازی می شود؟

معاون شهردار تهران با بیان اینکه احداث LRT در محدوده مرکزی شهر و نقاط دیدنی بازار در حال مطالعه است، گفت: ما ابتدا مطالعات لازم را انجام داده و پس از آن طرح مطالعاتی را در شورا مطرح و پس از طی مراحل قانونی، اعتبار لازم را پیش بینی می کنیم.

وی در خصوص احداث LRT در اتوبان همت توضیح داد: این پیشنهاد نیز در حال بررسی است. بجز این پیشنهادات، پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد که در حال کارشناسی است اما تا مسیر قانونی را طی نکند، در خصوص آن تصمیم گیری نهایی انجام نمی شود.

تشکری هاشمی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح کاهش در پایتخت گفت: این طرح، طرحی علمی و کارشناسی است که در بسیاری از کشورهای دنیا اجرایی شده و در کشور ما نیز زیرساختهای آن فراهم است. در شورای عالی ترافیک نیز این طرح مورد بررسی قرار گرفته و آنقدر جذابیت داشته که پیش بینی شده به عنوان الگو اجرای آن در سایر کلان شهرها نیز مورد مطالعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با ابهامات و ایرادات این طرح با کمک نهادهایی که به آن انتقاداتی داشته اند برطرف شده و امیدواریم در سال ۹۵ اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا