وزیر جنگ داعش کشته شد

ارتش آمریکا اعلام کرد، در جریان یک حمله هوایی در روز ۴ مارس (۱۴ اسفند) یک عضو چچنی فرماندهی داعش را در سوریه هدف قرار داده است. ترخان تیمورازوویچ باتیراشویل وزیر جنگ داعش، وی یکی از برجسته‌ترین چهره‌هایی است که در حملات ۱۸ ماه گذشته ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش مورد هدف بوده است. …

ارتش آمریکا اعلام کرد، در جریان یک حمله هوایی در روز ۴ مارس (۱۴ اسفند) یک عضو چچنی فرماندهی داعش را در سوریه هدف قرار داده است.

ترخان تیمورازوویچ باتیراشویل وزیر جنگ داعش، وی یکی از برجسته‌ترین چهره‌هایی است که در حملات ۱۸ ماه گذشته ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش مورد هدف بوده است.

پیتر کوک، مسئول بخش رسانه ‌ی پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد: «حذف احتمالی وی از میدان نبرد تاثیری منفی بر توانایی داعش درباره جذب پیکارجویان خارجی – به ویژه در منطقه چچن و قفقاز- خواهد داشت و توانایی این گروه برای هماهنگی حملات و دفاع از مناطق امنش نظیر رقه در سوریه و موصل در عراق را تضعیف می‌کند.»

باتیراشویلی که به «عمر چچن» معروف بوده، در سپتامبر ۲۰۱۴، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا باتیراشویلی را دارای «اختیاری منحصر به فرد» در داخل داعش توصیف کرده که ناشی از جایگاه وی در شورای رهبری، اداره زندانی در نزدیکی رقه که زندانیان خارجی داعش در آن نگهداری می‌شوند، فرماندهی عملیات‌های نظامی و هماهنگی عملیات‌های مالی گروه بوده است.

پنتاگون گفته این حمله هوایی در نزدیکی شهر شدادی، انجام شده که در ماه فوریه (بهمن ماه) توسط نیروهای کرد از داعش پس گرفته شده است. گزارش این حمله توسط هیچ منبع مستقلی تایید نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا