زمان و نحوه کار داروخانه‌ ها در نوروز

دکتر رسول دینارند درباره نحوه تهیه و تامین دارو برای بیماران خاص در ایام نوروز ۹۵، گفت: معمولا در همه کشور داروخانه‌های کشیک فعالند و در ایام تعطیل این داروخانه‌ها خدمات را ارائه می‌دهند. وی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و دارویی در کشور تعطیل‌بردار نیست، افزود: بر این اساس هم بیمارستان‌ها و هم …

دکتر رسول دینارند درباره نحوه تهیه و تامین دارو برای بیماران خاص در ایام نوروز ۹۵، گفت: معمولا در همه کشور داروخانه‌های کشیک فعالند و در ایام تعطیل این داروخانه‌ها خدمات را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و دارویی در کشور تعطیل‌بردار نیست، افزود: بر این اساس هم بیمارستان‌ها و هم داروخانه‌ها باید خدمات‌رسانی را انجام دهند. در ایام تعطیلات نوروز امسال نیز داروخانه‌های روزانه کمابیش فعالیت می‌کنند، اما داروخانه‌های منتخب و شبانه‌روزی کاملا فعالند.

دیناروند ادامه داد: البته در مناطقی که تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی اندک است، معمولا داروخانه‌های روزانه به صورت کشیک در ایام تعطیل نوبت‌بندی کرده و کار ارائه خدمات را انجام می‌دهند. بنابراین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اطلاع‌رسانی لازم را در استان و شهر مربوطه خود انجام می‌دهند تا مردم بدانند کدام داروخانه‌ها در ایام تعطیل خدمت‌رسانی می‌کنند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه‌های خصوصی که شبانه‌روزی یا منتخب هستند، خدمات را ارائه می‌دهند. بنابراین دسترسی بیماران به داروهای مورد نیازشان هیچ‌گاه قطع نمی‌شود. البته مردمی که به مصرف دارو به صورت طولانی مدت نیاز دارند و به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج مبتلا هستند، داروهایشان را قبل از تعطیلات تهیه می‌کنند و در روز اول یا دوم نوروز که همه جا تعطیل است، برای گرفتن دارو اقدام نمی‌کنند.

دیناروند افزود: بنابراین در زمینه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج کمتر دچار مشکل می‌شویم. عمدتا در ایام تعطیل بحث درباره افرادی است که به صورت اورژانسی به دارو نیاز پیدا می‌کنند؛ یعنی کسانی که دچار معضلاتی می‌شوند، به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند یا باید دارو تهیه کنند. ما برای تهیه داروی این افراد نیز در زمان تعطیلات مشکلی نداریم و ارائه خدمات طبق روال عادی انجام می‌شود.

وی، تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی در کل کشور را حدود ۱۰ درصد کل داروخانه‌ها دانست و اظهار کرد: بر این اساس حدود ۱۰۰۰ داروخانه شبانه‌روزی در کشور داریم که همه این داروخانه‌ها در ایام تعطیل خدمات را ارائه می‌دهند و برخی از داروخانه‌های روزانه هم به صورت کشیک در ایام عید فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد که داروخانه‌های بیمارستانی در ایام نوروز به صورت صد درصد فعال هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا