کاخ سفید کار نتانیاهو را دور از ادب دانست

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد که رفتار مقامات رژیم صهیونیستی مبادی آداب نبوده است. به گزارش پالیتیکو، جاش ارنست گفت: «اگر آنها نمی‌توانستند این دیدار را برگزار کند، بایستی قبل از گفتن آن به خبرنگار، آن را به ما می‌گفتند. فکر می‌کنم آداب معاشرت اینطور حکم می‌کند.» ارنست …

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد که رفتار مقامات رژیم صهیونیستی مبادی آداب نبوده است.

به گزارش پالیتیکو، جاش ارنست گفت: «اگر آنها نمی‌توانستند این دیدار را برگزار کند، بایستی قبل از گفتن آن به خبرنگار، آن را به ما می‌گفتند. فکر می‌کنم آداب معاشرت اینطور حکم می‌کند.»

ارنست در ادامه گفت: «ترجیح ما این بود که این موضوع را خصوصی حل کنیم.»

اوباما و نتانیاهو قرار بود در ماه مارس، همزمان با سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای شرکت در نشست سالانه آیپک با یکدیگر دیدار کنند.

مقامات کاخ سفید دوشنبه گفته بودند با توجه به اینکه اسرائیل دو هفته قبل‌تر تاریخ ۱۸ مارس را برای نشست دو طرف پیشنهاد کرده بود، برای آنها تعجب‌آور بوده که از طریق رسانه‌ها در جریان لغو این دیدار قرار بگیرند.

دولت اوباما هر چند در سال‌های گذشته بالاترین سطح همکاری‌های امنیتی و نظامی را با اسرائیل داشته، اما در عین حال بر سر مسائلی چون شهرک‌سازی‌ها و پرونده هسته‌ای ایران میان واشنگتن و تل‌آویو، تنش‌های رسانه‌ای بروز کرده است.

تنش بین نتانیاهو و اوباما از سال ۲۰۱۲، زمانی بیش از پیش تشدید شد که نخست وزیر اسرائیل در جریان رقابت‌های انتخاباتی علنا به حمایت از میت رامنی رقیب جمهوری‌خواه اوباما پرداخت و بعد هم شایع شد که اوباما در رقابت‌های انتخاباتی رژیم صهیونیستی از حزب کارگر، یعنی رقیب حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا