پیش بینی حجاریان درباره مجلس دهم

حجاریان با اشاره به اینکه ژنرال‌های دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا به دلیل رد صلاحیت و رأی نیاوردن در مجلس دهم غایب هستند و شمار زیادی از منتخبان، تجربه جدی ندارند و این کار تشکیلاتی فراکسیونی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، می‌گوید: راهکار جبران این مسأله، تشکیل «پارلمان در سایه» از سوی دو جناح است. هم …

حجاریان با اشاره به اینکه ژنرال‌های دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا به دلیل رد صلاحیت و رأی نیاوردن در مجلس دهم غایب هستند و شمار زیادی از منتخبان، تجربه جدی ندارند و این کار تشکیلاتی فراکسیونی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، می‌گوید: راهکار جبران این مسأله، تشکیل «پارلمان در سایه» از سوی دو جناح است.

هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان باید برنامه‌هایشان را در«پارلمان سایه» چکش کاری و به فراکسیون خود منتقل کنند. در غیر این‌صورت مجلس ضعیف می‌شود و ضعف مجلس منجر به تضعیف دولت هم می‌شود.

حجاریان در تشریح عواملی که منجر به انسجام و ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات ۷ اسفند شد، توضیح داد: اصلاح‌طلبان فهمیدند که اگر صندوق رأی را ترک کنند از عرصه حذف می‌شوند.

آنها همچنین احساس کردند که در دوره احمدی‌نژاد به قدری آسیب به کشور وارد شده که نمی‌توان بی‌تفاوت باشند و مسئولیت ملی دارند که برای نوسازی کشور پا به میدان بگذارند ودر ساختن آینده کشور سهیم باشند.این گزارش در ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا