کردهای سوریه به مذاکرات ژنو دعوت نشدند

صالح مسلم، رئیس این حزب کردی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که کمیته عالی مذاکرات مخالفان که مورد حمایت عربستان است، با پیش شرط‌های خود برای مشارکت در مذاکرات، بر سر تلاش‌های سازش سنگ اندازی می‌کند. وی عنوان داشت که اولویت در مذاکرات این باید باشد که آتش بس اجرا شود و تشکیلات …

صالح مسلم، رئیس این حزب کردی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که کمیته عالی مذاکرات مخالفان که مورد حمایت عربستان است، با پیش شرط‌های خود برای مشارکت در مذاکرات، بر سر تلاش‌های سازش سنگ اندازی می‌کند.

وی عنوان داشت که اولویت در مذاکرات این باید باشد که آتش بس اجرا شود و تشکیلات و گروه‌های تروریستی مشخص شوند و آینده سوریه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد که کمیته عالی مذاکرات اعلام کرده بود که برنامه کاری باید به سمت تشکیل هیات حکم رانی انتقالی پیش برود.

صالح مسلم عنوان داشت که باید روسیه و آمریکا بیشترین تلاش خود را برای تضمین توقف درگیری‌ها در سوریه انجام دهند.

این رهبر کرد گفت: ما مجددا اعلام می‌کنیم که خواهان دادن استقلال داخلی به استانها و یا حکومت محلی در اداره امور مملکت هستیم و نام‌گذاری‌ها اهمیت ندارد، مهم جوهره مساله است.

پیشتر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه امیدوار است شرکت کنندگان در مذاکرات سوریه به اندیشه تشکیل جمهوری فدرال دست یابند، گفت: اگر این مساله فایده بخش باشد، سوریه احتمالا یک کشور فدرال می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا