سرمایه گذاری در حوزه واقعیت مجازی در دو ماه اول ۲۰۱۶ از مرز یک میلیارد دلار گذشت

موبنا- این روزها شاهد افزایش روزافزون علاقه‌ی کمپانی‌ها به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستیم. بسیاری از کمپانی یا در حال سرمایه‌گذاری و تحقیقات در این حوزه هستند یا در شماری از موارد نیز محصولات خود را روانه‌ی بازار کرده‌اند. برای مثال می‌توان به هدست واقعیت مجازی معرفی شده توسط سامسونگ و ال‌جی اشاره کرد …

موبنا- این روزها شاهد افزایش روزافزون علاقه‌ی کمپانی‌ها به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستیم. بسیاری از کمپانی یا در حال سرمایه‌گذاری و تحقیقات در این حوزه هستند یا در شماری از موارد نیز محصولات خود را روانه‌ی بازار کرده‌اند. برای مثال می‌توان به هدست واقعیت مجازی معرفی شده توسط سامسونگ و ال‌جی اشاره کرد که مبتنی بر گوشی‌های هوشمند این کمپانی‌ها کار می‌کنند. در کنار این دو کمپانی نام‌های بزرگ دیگری نیز حضور دارند که برای مثال می‌توان به آکیولس، مایکروسافت و اچ‌تی‌سی اشاره کرد. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را باید دو حوزه‌ای خواند که امکان نمایش محتوا، انجام بازی و تعامل در آینده را در سیطره‌ی خود خواهند گرفت.

طبیعتا با افزایش میزان علاقه‌ی کمپانی‌ها به این دو حوزه، سرمایه‌گذاری نیز افزایش چشم‌گیری یافته و خواهد یافت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد گذر سرمایه‌گذاری در این حوزه از یک میلیارد دلار خواهیم بود. گزارش منتشر شده توسط Dgi-Capital نشان از این دارد که سرمایه‌گذاری صورت گرفته در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی از کل سرمایه‌گذاری انجام شده در سال ۲۰۱۵ میلادی قراتر رفته است. حجم سرمایه‌گذاری در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده است. به طور حتم در پایان سال جاری میلادی باید شاهد انتشار اعداد بسیار بزرگ‌تری برای سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشیم.

براساس اطلاعات ارائه شده، بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری انجام شده در ابتدای سال جاری میلادی متعلق به مجیک لیپ اسرار‌آمیز است که بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در حوزه‌ی واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و فناوری دیگری که Cinematic Reality نام دارد، هزینه کرده است. حتی در صورتی که میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط مجیک لیپ را از کل رقم ارائه شده حذف کنیم، باز هم شاهد افزایش سرما‌یه‌گذاری در مقایسه با سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی هستیم. کل صنعت فناوری در سه ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده که در مقایسه با ۳۰۰ میلیون دلار دو ماه اول سال ۲۰۱۶، کمتر است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ به نظر شما حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا چند سال آینده قادر است به یک محصول با ویژگی‌های کاربردی در حوزه‌ی فناوری تبدیل شود؟

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا