آشنایی بیشتر با مایکت و امکانات جدید آن

موبنا- اگر به دنبال بزرگترین و به روزترین آرشیو اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید باشید، قطعا بهترین انتخاب Playstore خواهد بود. مارکت رسمی اندروید و گوگل که علاوه بر آنکه روزانه هزاران اپلیکیشن جدید به آن اضافه می‌شود، اپلیکیشن‌های موجود نیز بروزرسانی‌های جدیدشان را برای اولین بار از این مارکت منتشر می کنند. اما با توجه …

موبنا- اگر به دنبال بزرگترین و به روزترین آرشیو اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید باشید، قطعا بهترین انتخاب Playstore خواهد بود. مارکت رسمی اندروید و گوگل که علاوه بر آنکه روزانه هزاران اپلیکیشن جدید به آن اضافه می‌شود، اپلیکیشن‌های موجود نیز بروزرسانی‌های جدیدشان را برای اولین بار از این مارکت منتشر می کنند. اما با توجه به زبان انگلیسی این استور و همچنین مشکلات متعددی که دانلود از آن را برای کاربران ایرانی به امری طاقت فرسا تبدیل می‌کرد، وجود یک جایگزین بهتر را برای کاربران ایرانی به امری ضروری بدل ساخت. ضمن آنکه توسعه‌دهندگان داخلی نیز نیاز به مخاطب و پرداخت ریالی داشتند تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را به دست کاربران برسانند. از همین رو مارکت‌های فارسی زبان همچون مایکت تاسیس شدند تا دسترسی کاربران ایرانی را به اپلیکیشن‌ها آسان‌تر کنند. مایکت نیز یکی از این استورهای فارسی بود که در ابتدا تنها به عنوان یک میانبر برای دانلود برنامه‌ها شناخته می‌شد؛ اما در گذر زمان و این روزها، به قدری پیشرفت کرده است که می توان آن را یک رقیب جدی برای پلی استور دانست. در ادامه به معرفی متفاوت‌ترین امکاناتی که در این برنامه وجود دارد خواهیم پرداخت.

– پخش ویدئو

آشنایی بیشتر با مایکت و امکانات جدید آن

یکی از جالب ترین مواردی که در مایکت وجود دارد امکان مشاهده‌ی ویدئوی معرفی اپلیکیشن‌ها است. به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که با دیدن عکس‌های یک بازی وسوسه به دانلود آن شده‌اید، اما محیط بازی با تصوری که داشتید کاملا متفاوت است. توسط این امکان کاربردی مایکت، می توانید ویدئوی معرفی بازی و برنامه‌ها را مشاهده کنید و سپس با اطمینان خاطر بیشتری به دانلود آن‌ها بپردازید. نکته‌ی جالب دیگری که در این بخش وجود دارد تهیه‌ی ویدئوهای معرفی فارسی و اختصاصی توسط مایکت است به طوری اگر سری به صفحه‌ی اکثر اپلیکیشن‌های صاحب نام مانند اینستاگرام بزنید، شاهد ویدئوی اختصاصی و فارسی مایکت خواهید بود که به معرفی برنامه پرداخته است.

– دیتای بازی و برنامه‌ها

آشنایی بیشتر با مایکت و امکانات جدید آن

یکی از مهم ترین مشکلاتی که کاربران اندرویدی دارند نیاز به دانلود دیتای جداگانه برای برخی بازی‌ها و برنامه‌ها است که بعد از دانلود فایل نصبی بازی و اجرای آن، نیازمند دانلود دیتا هستند که این موضوع به دلیل آنکه فایل دیتا در سرورهای متفرقه‌ای قرار دارد از سرعت بسیار پایینی برخوردار است و بسیاری مواقع نیز دانلود با موفقیت به پایان نمی‌رسد. مایکت در اقدامی قابل تقدیر دیتای بازی‌ها و برخی از برنامه‌ها را نیز در صفحه‌ی آنها قرار داده است تا با دانلود یک اپلیکیشن، دیتای آن نیز به طور خودکار دانلود شود و دیگر بدون نیاز به انجام مراحل اضافه، وارد بازی شوید و از آن لذت ببرید. جالب است که بدانید این ویژگی حتی در مارکت رسمی اندروید یعنی پلی استور نیز وجود ندارد و بهره بردن از آن در مایکت، یک ویژگی فوق العاده به حساب می آید. ضمن آنکه به دلیل وجود دیتاها در سرورهای مایکت مشکلی در دانلود آن دیتاها را تجربه نخواهید کرد.

– دانلود حجم بسیار کم هنگام بروزرسانی

آشنایی بیشتر با مایکت و امکانات جدید آن

توسط این قابلیت کاربردی، هنگامی که یک بروزرسانی برای یک بازی یا برنامه منتشر می‌شود دیگر نیاز نیست که حجم کلی برنامه را مجددا دانلود کنید. برای مثال مرورگر Chrome دارای حجمی حدود ۴۰ مگابایت است. تا پیش از این، هنگام انتشار یک بروزرسانی جدید ناچار به دانلود مجدد این ۴۰ مگابایت بودیم اما با این ویژگی، تنها با دانلود حجم بسیار کمی (برای مثال ۱۰ مگابایت) می‌توانیم مرورگر کروم را بروزرسانی کنیم. این موضوع به ویژه در بازی‌ها و برنامه‌های حجیم امری بسیار ارزشمند به حساب می‌آید و باعث صرفه‌جویی چشم‌گیری در مصرف ترافیک شما خواهد شد.

– دانلود مستقیم از داخل سایت

آشنایی بیشتر با مایکت و امکانات جدید آن

یکی از سیاست‌هایی که بدون استثنا شاهد آن در همه‌ی مارکت‌ها هستیم، امکان دانلود اپلیکیشن‌ها تنها از داخل اپلیکیشن مارکت است به این معنا که اگر قصد دانلود بازی یا برنامه ای را از پلی استور یا هر مارکت دیگری دارید باید به اپلیکیشن آن مراجعه کنید چرا که وب سایت مارکت‌ها تنها جنبه‌ی نمایشی داشته و شامل گزینه‌ی دانلود نیستند. مایکت اما با وجود رعایت این سیاست، روشی را برای کاربران مهیا کرده است که تقریبا این مشکل را از بین می برد و کاربران را قادر می کند تا بدون نیاز به گوشی موبایل و لمس آن، اپلیکیشن‌های مورد نظرشان را از داخل سایت دریافت کنند. برای این کار ابتدا باید هم در وب سایت و هم در اپلیکیشن مایکت، با نام کاربری خود Login کنید. بعد از این کار، کافیست تا بعد از مراجعه به صفحه‌ی برنامه‌ها در وب سایت مایکت، با کلیک روی دریافت برنامه، فرمانی را به نسخه‌ی موبایلی مایکت ارسال کنید تا در عرض چند ثانیه و به صورت خودکار، این اپلیکیشن در گوشی شما شروع به دانلود کند. بدیهی است که برای این امر گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد.

– دانلود زمان دار

آشنایی بیشتر با مایکت و امکانات جدید آن

 

اکثر کاربرانی که از اینترنت‌های ADSL استفاده می کنند از سرویس‌های حجمی برخوردارند و معمولا دانلودهای خود را در ساعات شبانه که عملیات دانلود رایگان یا نیم بها است انجام می دهند. توسط این ابزار مایکت می توانید برنامه‌هایی که مایل به دانلود آن‌ها هستید را به جای دریافت آنی، به لیست زمانبندی شده اضافه کنید تا به طور خودکار در ساعت مشخص شده توسط شما آغاز به کار کنند. برای این امر باید بازه‌ی زمانی مورد نظر را برای برنامه تنظیم کنید. حال کافیست تا هنگام خواب WiFi گوشی را روشن بگذارید تا در ساعت تنظیم شده، شروع به دانلود یا بروزرسانی اپلیکیشن‌ها کند.

– بازگشت پول و لایسنس دار شدن برنامه ها

آشنایی بیشتر با مایکت و امکانات جدید آن

یکی دیگر از ویژگی‌های متفاوت و خاص مایکت که برای اولین بار در مارکت‌های ایرانی شاهد آن بودیم امکان بازگشت وجه در صورتی نارضایتی از اپلیکیشن‌های خریداری شده است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام خرید یک اپلیکیشن پولی، فریب اسکرین شات‌ها یا وعده‌های تبلیغاتی آن‌ها را خورده باشید و بعد از خرید متوجه شوید که برنامه‌ی خریداری شده با چیزی که به شما وعده داده شده بود تفاوت بسیاری دارد. توسط این امکان شما می توانید بعد از پرداخت هزینه و خرید یک برنامه، تا زمان مشخصی اگر از برنامه‌ی خریداری شده راضی نبودید درخواست بازگشت وجه دهید تا بدون هیچ سوال یا محدودیتی، وجه پرداخت شده به اکانت مایکت شما برگشت داده شود. در صفحه‌ی هر برنامه مدت زمانی که برای گارانتی و بازگشت وجه در نظر گرفته شده، درج شده است که می توانید نمونه‌ی آن را در تصویر بالا مشاهده کنید. بعد از انجام خرید، تا زمان معین شده، گزینه‌ی بازگشت پول را مشاهده خواهید کرد که می توانید با لمس آن، وجه خود را پس بگیرید.

مهم: نحوه‌ی عملکرد این ویژگی به این صورت است که اپلیکیشن خریداری شده بعد از نصب، یک بار زمان را از سرورهای مایکت دریافت و شروع به شمارش زمان گارانتی می کند و بعد از اتمام آن، دوباره این عمل را تکرار می کند تا اگر تا آن زمان خرید خود را باطل نکرده باشید، تاییدیه نهایی را برای خرید شما صادر کند

نکته‌ی جالبی نیز که برای توسعه دهندگان وجود دارد امکان استفاده از لایسنس برای اپلیکیشن‌های پولی است به این معنا که می توانید با قرار دادن کد مربوطه در اپلیکیشن خود، از اجرای آن در گوشی‌های دیگر جلوگیری کنید و مانند پلی استور، مانع نشر غیرمجاز اپلیکیشن‌های خود در وب سایت‌ها و فضای مجازی شوید.

دانلود از مایکت
منبع:زومیت|نویسنده:حمیدرضا مالکی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا