جان بخشی دوباره به لپ تاپ‌های قدیمی

 موبنا- بعد از گذشت چند سال، ما به طور معمول دستگاه های الکترونیکی خود به ویژه رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند را با مدل های جدیدتر جایگزین می کنیم زیرا دیگر کارایی و سرعت بالای گذشته را ندارند. با این وجود، همواره دستگاه های قدیمی خود را دور نمی ریزیم زیرا در دسته …

 موبنا- بعد از گذشت چند سال، ما به طور معمول دستگاه های الکترونیکی خود به ویژه رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند را با مدل های جدیدتر جایگزین می کنیم زیرا دیگر کارایی و سرعت بالای گذشته را ندارند. با این وجود، همواره دستگاه های قدیمی خود را دور نمی ریزیم زیرا در دسته محصولاتی قرار نمی گیرند که بتوانیم آنها را در سطل آشغال قرار دهیم. اکنون راه حلی جدید می تواند چرخه بی پایان جایگزینی دستگاه های الکترونیکی را شکسته و لپ تاپ قدیمی شما را بار دیگر به روزهای خوب گذشته باز گرداند.

به گزارش “گروه علم و فاوری” عصرایران، شرکت Neverware، توسعه دهنده سیستم عامل از شهر نیویورک، آمریکا، برنامه ای به نام CloudReady را توسعه داده است که می تواند صدها مدل رایانه که طی یک دهه گذشته معرفی شده اند را دوباره به دستگاهی مفید و قابل استفاده تبدیل کند. Neverware نسخه ای از سیستم عاملی که در لپ تاپ های کروم بوک گوگل یافت می شود را توسعه داده است. این شرکت نوپا نسخه ای رایگان از نرم افزار خود را برای رایانه های شخصی ارائه کرده است.

بسیاری از رایانه های معرفی شده طی یک دهه گذشته از قدرت کافی برای اجرای برنامه های سبک که در کروم بوک ها یافت می شوند، برخوردار هستند و نرم افزار شرکت Neverware به آنها اجازه انجام این کار را می دهد. فهرست بلندی از الزامات و رایانه هایی که این شرکت نرم افزار خود را روی آنها آزمایش کرده است، وجود دارد اما اگر لپ تاپ شما در این فهرست نیست باز هم ارزش دارد که خودتان دست به کار شده و آن را امتحان کنید.

با مراجعه به وب سایت Neverware می توانید اطلاعات بیشتری درباره این نرم افزار و چگونگی نصب آن کسب کنید.

منبع:عصرایران|نویسنده:محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا