افزایش ناگهانی و ۲۰ درصدی ارزش سهام اچ تی سی

موبنا- روز جمعه ارزش سهام شرکت تایوانی اچ تی سی افزایشی ۹.۷۵ درصدی داشت. اما این پایان کار نبود، چرا که روز دوشنبه نیز ارزش سهام این شرکت تنها طی چند ساعت، ۱۰ درصد دیگر افزایش یافت. این افزایش ناگهانی باعث شد تا طبق مقررات بازار بورس تایوان، خرید و فروش سهام در آن روز …

موبنا- روز جمعه ارزش سهام شرکت تایوانی اچ تی سی افزایشی ۹.۷۵ درصدی داشت. اما این پایان کار نبود، چرا که روز دوشنبه نیز ارزش سهام این شرکت تنها طی چند ساعت، ۱۰ درصد دیگر افزایش یافت. این افزایش ناگهانی باعث شد تا طبق مقررات بازار بورس تایوان، خرید و فروش سهام در آن روز متوقف شود. در حال حاضر ارزش سهام اچ تی سی به بالاترین میزان خود از ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ رسیده و برابر با ۹۹ دلار تایوان است. اما مورد جالب این است که به نظر می‌رسد روند ناگهانی احیای ارزش سهام اچ تی سی تاثیری از گزارش این شرکت در خصوص کاهش بی سابقه‌ی درآمدهای ماهانه‌ی آن، نپذیرفته است.

اگرچه بسیاری، اچ تی سی را به عنوان تولید کننده‌ی تلفن‌های هوشمند می‌شناسند، اما با این حال به نظر می‌رسد که این شرکت در حال سرمایه‌گذاری بر روی ابزارهای پوشیدنی و واقعیت مجازی نیز است. احتمالا تمایل سرمایه‌گذاران به خرید سهام اچ تی سی در روزهای اخیر به دلیل پیش‌فروش موفق اچ تی سی وایو باشد. اگر چه هنوز اچ تی سی گزارش دقیقی ارائه نداده است، اما با این حال به گفته‌ی مقامات این شرکت، در طی ۱۰ دقیقه‌ی آغازین پیش‌‌سفارش اچ تی سی وایو، ۱۵ هزار دستگاه از این گجت پیش‌خرید شده است.

افزون بر این، شرکت اچ تی سی روز جمعه اعلام کرد که نخستین مجموعه از دستگاه‌های UA HealthBox این شرکت نیز بطور کامل عرضه شده است، این بسته شامل سه ابزار دستبند سلامتی، نمایشگر ضربان قلب و ترازوی هوشمند بوده و برچسب قیمتی در نظر گرفته شده برای آن ۴۰۰ دلار است. این شرکت قصد دارد تا روند تولید و عرضه‌ی محصولات یاد شده را به دلیل استقبال کاربران، تسریع دهد.

اگرچه بالا رفتن ارزش سهام اچ تی سی به مذاق سران این شرکت خوش آمده، اما با این حال بهبود کامل وضعیت مالی و خارج شدن از بحران کنونی، مستلزم عرضه‌ی یک پرچمدار بی‌نقص است؛ اخیرا تصاویری از HTC 10، پرچمدار آینده‌ی اچ تی سی منتشر شده است. بنظر شما در صورت صحت داشتن این تصاویر، آیا اچ تی سی ۱۰ همان پرچمدار بی‌نقصی است که اوضاع کنونی را برای اچ تی سی دگرگون خواهد ساخت؟

منبع:زومیت|نویسنده:مهرداد عیسی لو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا