یارانه ١٠ گروه از‌ سال آینده حذف می‌شود

موبنا – بر این اساس عمده خانواده‌هایی که میزان دریافتی سالانه آنها از ٣٥‌میلیون تومان بیشتر است در لیست حذف‌شدگان یارانه نقدی قرار می‌گیرند. محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ٩٥ با اعلام این خبر توضیح داد: موضوع تمدید مهلت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه تا زمان اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه، در …

موبنا
بر این اساس عمده خانواده‌هایی که میزان دریافتی سالانه آنها از ٣٥‌میلیون تومان بیشتر است در لیست حذف‌شدگان یارانه نقدی قرار می‌گیرند.
محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ٩٥ با اعلام این خبر توضیح داد: موضوع تمدید مهلت اجرای قانون برنامه پنجم توسعه تا زمان اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه، در صحن علنی مجلس در روز سه‌شنبه تصویب شد؛ بنابراین احکام قانون هدفمندی یارانه‌ها برای ‌سال ٩٥ نیز تسری پیدا می‌کند.
او ادامه داد: در پیشنهادهای دولت هیچ‌گونه موضوعی با عنوان غربالگری و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد مطرح نبود؛ اما کمیسیون تلفیق بودجه ٩٥ مصوبه‌ای داشت که براساس آن ١٠ گروهی که نمی‌توانند از ‌سال آینده یارانه نقدی دریافت کنند به این شرح اعلام شده است: تمامی پزشکان عمومی و رده‌های تخصصی بالاتر، تمام اعضای هیأت علمی موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و همه کارکنان دولت که دریافتی آنها در‌ سال بیشتر از ٣٥‌میلیون تومان است.
دو گروه دیگر این لیست شامل همه مدیران و اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های دولتی، غیردولتی، وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز تمام کارکنان نیروهای مسلح می‌شود که دریافتی آنها در‌ سال از ٣٥‌میلیون تومان به بالا است. در گروه بازنشستگان نیز تمام بازنشستگان، حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیرانی که مجموع دریافتی آنها در سال بیش از ٣٥‌میلیون تومان باشد، در لیست حذف‌شدگان قرار گرفته‌اند.
علاوه بر این یارانه نقدی تمام نمایندگان مجلس، قضات دادگستری نیز قطع می‌شود. همچنین کارکنان قوه قضائیه که مجموع دریافتی آنها در‌ سال بیش از ٣٥‌میلیون تومان باشد، نیز در دسته حذف‌شدگان قرار می‌گیرند. پورابراهیمی همچنین تأکید کرد: قرار است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی در مورد فرمول دولت برای حذف یارانه نقدی افراد که تا به حال انجام شده است به کمیسیون تلفیق ارایه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا