دور آخر خبرگان خبر ساز

موبنا – در ميان‌چهره‌‌هاي نام آشنايي كه از خرداد۹۵ ديگر در مجلس‌خبرگان حضور ندارند، آيات يزدي و مصباح، راي نياوردند وحائري شيرازي از كانديداتوري انصراف داد و آيات خزعلي و واعظ‌طبسي نيز بدرود حيات گفتند. اما روزگذشته مراسم با قرائت آياتي چند از كلام‌ا…مجيد آغاز شد. بزرگان كم‌كم وارد مي‌شدند. قبل از هاشمي،جنتي حضور پيدا …

موبنا
در ميان‌چهره‌‌هاي نام آشنايي كه از خرداد۹۵ ديگر در مجلس‌خبرگان حضور ندارند، آيات يزدي و مصباح، راي نياوردند وحائري شيرازي از كانديداتوري انصراف داد و آيات خزعلي و واعظ‌طبسي نيز بدرود حيات گفتند.
اما روزگذشته مراسم با قرائت آياتي چند از كلام‌ا…مجيد آغاز شد. بزرگان كم‌كم وارد مي‌شدند. قبل از هاشمي،جنتي حضور پيدا كرده بود و آملي‌لاريجاني،روحاني،مصباح و ساير اعضاي خبرگان نيز در ادامه بركرسي ‌ها تكيه‌‌زدند. مصباح‌‌يزدي كنار جنتي نشست و روحاني كنار هاشمي!برخي خندان بودند و عده‌اي نيز از سيماي جدي‌تر برخوردار بودند.
خوشحالم كه در خدمت‌ خبرگان نيستم
مراسم شروع شد،هيات رئيسه در جايگاه حاضر شدند و محمد‌يزدي،رئیس مجلس خبرگان گفت: خوشبختانه من برای دوره پنجم خبرگان رای نیاوردم و مطالبی که در برخی سایت‌ها در مورد انصراف برخی آقایان به نفع من مطرح می‌شود، دروغ است.
محمد یزدی گفت: به همه دوستانی که در دوره پنجم مجلس خبرگان رای آوردند تبریک می گویم.وی افزود: خوشبختانه من رای نیاوردم و در دوره آینده در خدمت شما نیستم و از ناحیه جامعه مدرسین و از ناحیه من در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است تا کسی بخواهد به نفع من در دوره پنجم کنار برود تا بنده وارد مجلس خبرگان شوم.
این مطالب تحلیل شخصی سایت ها و بی تقوایی صاحبان رسانه هاست.
تسليمم
يزدي با بیان اینکه بعد از اعلام رسمی نتایج آرای خبرگان از سوی وزارت کشور من هم مانند سایرین به قانون تمکین و از آن اطاعت کردم گفت: اعلام رسمی وزارت کشور قانون بوده و اطاعت از قانون وظیفه ماست. من تسلیم قانون هستم و قانون را بیشتر از همه محترم می دانم و به هیچ وجه حاضر نیستم از قانون تخطی کنم.
فشار روحي ازردصلاحيت‌ها!
يزدي خطاب به نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی گفت: من به شما توصیه می کنم دنبال سود شخصی نباشید. فشار روحی‌اي که ما در شورای نگهبان از مشاهده مطالب پرونده برخی نمایندگانی که رد صلاحیت شدند، تحمل کردیم به مراتب سنگین تر از فشار کار فیزیکی بود.وي بیان کرد: نمایندگان باید به مردم خدمت کنند نه اینکه از جایگاه خود برای استفاده های شخصی بهره ببرند و به ساخت و پاخت با وزرا بپردازند. نباید در برخی موارد دولت محترم را تحت فشار بگذارند.
اظهارات انتخاباتي در خبرگان
بر اساس ماده ۵۲ آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری از آیت ا… جنتی، دبیر شورای نگهبان به عنوان شخصیت مدعو و مهمان ویژه دعوت به عمل آمد تا در آخرین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که ديروز در مکان مجلس قدیم برگزار شد، پیرامون روند برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه گزارشی ارائه كند.
وی، با اشاره به تلفیق دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از محاسن و معایب تجمیع این دو انتخابات سخن گفت.
فشار به شوراي نگهبان
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه عده ای در تلاش بودند که شورای نگهبان را به چالش بکشند که این امر نیاز به بررسی و واکاوی بیشتری دارد، ادامه داد: شورای نگهبان با تکیه بر مبانی اصیل انقلاب و آرمان‌های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، این بار نیز از آزمایش سربلند بیرون آمد.پس از پایان سخنان جنتی، ۵ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان، طبق آیین نامه داخلی این مجلس به اظهار نظر پرداختند و در پایان نیز دبیر شورای نگهبان به سؤالات و ابهامات طرح شده از سوی این نمایندگان پاسخ داد.
تشكر كه راي نداديد!
مراسم ضیافت شام نوزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری شامگاه ديشب برگزار شد. در این مراسم تمامی اعضای مجلس خبرگان و اعضای هیات رئیسه حضور داشتند. سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در اين مراسم به اظهارات یزدی در جلسه علنی مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: برخوردی که امروز(ديروز) آیت‌ا… یزدی در نطق‌شان داشته‌اند مایع افتخار روحانیت است، تعبیر ایشان این بود که «تشکر می‌کنم از کسانی که به بنده رای نداده‌اند»، این منش روحانیت در طول تاریخ و راز محبوبیت‌شان بوده است.وی در ادامه اظهار داشت: در مجموع هزینه‌هایی که در خبرگان بود بنده ادعا می‌کنم که یک ریال برای تبلیغات انتخابات خبرگان خرج نکرده‌ام و تنها خرج بنده این بود که یک کوپه قطار برای عزیمت از قم به کرمان گرفته‌ام؛ البته در حدی که جامعه مدرسین سه عکس را از بنده داشته باشد را داشتیم. عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: باز هم تاسف خود را از اینکه بزرگانی مانند آیات یزدی و مصباح را در دوره پنجم مجلس خبرگان نداریم ابراز می‌کنم.

منبع:روزنامه قانون

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا