تفاهم نامه وزارت ارتباطات و سازمان محیط زیست امضاء شد

موبنا – تفاهم نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست توسط دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکترمعصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، امضا شد. این تفاهم نامه، در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت محیط زیست به عنوان …

موبنا – تفاهم نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست توسط دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکترمعصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، امضا شد.
این تفاهم نامه، در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و اجرای احکام و تکالیف مندرج در ماده ۱۸۹ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای سیاست دولت مبنی بر توسعه ی فناوری اطلاعات، ایجاد دولت الکترونیکی و به منظور توسعه خدمات الکترونیکی، میان سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی دکتر معصومه ابتکار و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی دکتر محمود واعظی امضاء شد.
این تفاهم نامه به منظور تحقق اهداف توسعه پایدار و ارتقاء نقش و جایگاه فناوری اطلاعات به عنوان فناوری سبز، میان دو طرف امضاشد.
از جمله اهداف این تفاهم نامه، کاهش مصرف انرژی سوخت، جمع آوری، بازیافت و امحاء زباله های الکترونیکی و جلوگیری از توسعه آلودگی ها، کاهش آلودگی های الکترونیکی زیست محیطی، ایجاد رفاه و سلامت الکترونیکی، توسعه صنایع با فناوری های پیشرفته مثل فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه مشخصات و ضوابط زیست محیطی مرتبط و اعمال آن در مناطق مختلف کشور و همچنین تقویت و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست با بهره گیری از زیرساخت ها و منابع کشور است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا