بالغ بر ۵۰ میلیارد انسان و شیء از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می شوند

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست که امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: ایجاد شهر هوشمند می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند به طوری که تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۰ میلیارد انسان و شیء از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می شوند. وی …

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست که امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: ایجاد شهر هوشمند می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند به طوری که تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۰ میلیارد انسان و شیء از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می شوند.
وی همچنین در مورد لزوم پرداختن به پسماندهای الکترونیکی نیز گفت: توصیه می کنیم کارگروه مشترکی با همکاری سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات برای اقتصادی کردن زباله ها و پسماندهای الکترونیکی تشکیل شود.
وی همچنین در مورد همکاری با سازمان محیط زیست برای کاشت فیبر نوری در حاشیه جاده ها گفت: در راستای توسعه شبکه زیرساخت کشور، پروژه نور ۲ و ایجاد ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در بین شهرها و استان ها تعریف شد که برای حفاظت از مسیرهایی که فیبر نوری کشیده می شود درخواست داریم سازمان محیط زیست با ما همکاری داشته باشد.
در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر خلاف شایعاتی که منتشر می شود استانداردهای امواج موبایل از جمله استانداردهای اتحادیه جهانی مخابرات است و حتی در کشورهای اروپایی که در بحث محیط زیست و حقوق بشر تاکید زیادی دارند، این استانداردها مورد موافقت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: امواج موبایل حتی از امواج رادیو و تلویزیون نیز کمتر است و به طور کلی تشعشع این امواج ضرری به همراه ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه رصد این امواج از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با همکاری سازمان انرژی اتمی در حال پیگیری است، افزود:در این زمینه نگرانی هایی که از گذشته وجود داشته بسیار کم شده است و می توانیم به مردم اطمینان دهیم که مراقبت ها در این خصوص را افزایش داده ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در کاهش زباله های زیستی به موضوع انتخابات و نقش فضای مجازی اشاره کرد و توضیح داد: در انتخابات اخیر به دلیل استفاده کاندیداها از فضای مجازی شاهد کاهش استفاده از کاغذ بودیم. از سوی دیگر، صنعت فناوری اطلاعات، انتخاباتی کارآمد و بی نقص را فراهم کرد.
واعظی با بیان اینکه برای ۲۵ فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک آماده بودیم، افزود: اما ۲۴ فرآیند مرتبط با این طرح در انتخابات اخیر انجام شد و تنها مقوله رأی الکترونیکی اجرایی نشد. بر این اساس، از وزارت کشور و شورای نگهبان خواستاریم که با توجه به آمادگی زیرساخت های ارتباطی برای انجام رأی‌گیری الکترونیکی، دور دوم انتخابات مجلس را با استفاده از رأی‌گیری الکترونیکی برگزار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا