جریمه‌ ۴۵۰ میلیون دلاری برای اپل!

موبنا- پس از بررسی‌های مکرر دادگاه، مشخص شد که شرکت اپل با ناشران کتاب‌های الکترونیکی همکاری داشته تا قیمت این نوع کتاب‌ها را افزایش دهد که در نهایت منجر به تقلیل جایگاه آمازون می‌شود؛ حال اپل با پرداخت جریمه‌ی ۴۵۰ میلیون دلاری موافقت کرده که البته درخواست تجدید نظر اپل هنوز تایید نشده است. حال …

موبنا- پس از بررسی‌های مکرر دادگاه، مشخص شد که شرکت اپل با ناشران کتاب‌های الکترونیکی همکاری داشته تا قیمت این نوع کتاب‌ها را افزایش دهد که در نهایت منجر به تقلیل جایگاه آمازون می‌شود؛ حال اپل با پرداخت جریمه‌ی ۴۵۰ میلیون دلاری موافقت کرده که البته درخواست تجدید نظر اپل هنوز تایید نشده است. حال پرونده‌ی این کمپانی پس از طی مراحل قانونی خود در دادگاه‌ها، به دیوان عالی آمریکا منتقل شده است.

رای امروز دادگاه نقطه‌ی پایانی به پرونده‌ی چندین ساله‌ی اپل به حساب می‌آید که شروع این موضوع به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد. دادگاه در آن زمان اعلام کرده بود که اپل به منظور رقابت با آمازون، با چندین ناشر سعی دارد تا قیمت کتاب‌های الکترونیکی را افزایش دهد.

اپل در درخواست تجدید نظر خود در دیوان عالی کشور اعلام کرده که این رای به رقابت موجود در بازار و اقتصاد ملی آسیب وارد می‌کند که در نهایت منجر به ورود شرکت‌های مخرب مختلف به بازارهای جدید و راکد می‌شود.

 

منبع:زومیت|نویسنده:سمیه حسین پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا