۳۱ هزار زن داعشی باردار هستند

وی با بیان اینکه ۳۱هزار زن در سرزمین های تحت تصرف داعش باردار هستند، تصریح کرد که «این اقدام اتفاقی نیست بلکه یک برنامه ریزی طولانی مدت برای پرورش نسلی است که با اندیشه های افراطی بار خواهند آمد.» ملک در تشریح این سیاست داعش گفت: کودکان انسانی هایی خام هستند که فاقد قدرت تحلیلی …

وی با بیان اینکه ۳۱هزار زن در سرزمین های تحت تصرف داعش باردار هستند، تصریح کرد که «این اقدام اتفاقی نیست بلکه یک برنامه ریزی طولانی مدت برای پرورش نسلی است که با اندیشه های افراطی بار خواهند آمد.»

ملک در تشریح این سیاست داعش گفت: کودکان انسانی هایی خام هستند که فاقد قدرت تحلیلی هستند و بنابراین به راحتی تحت تاثیر قرار گرفته تا هرکاری را صورت دهند.

این فعال مدنی ادامه داد: همچنین خانواده ها به ویژه مادران نقش کلیدی در این جریان دارند: آنها داستان های شهدای داعش را برای فرزندانشان خوانده و به آنها درست و غلط می آموزند.

وی با بیان اینکه «این اوضاع یکی از اسفناک ترین شرایط روی زمین است» افزود: کودکان کلید آینده اند لذا فرایند تلقین در چارچوب داعش از بدو تولد آغاز و در طول مدرسه و آموزشگاه های نظامی افزایش می یابد.

«نومن بنتمن» رئیس موسسه «کویلیوم» نیز در گفت وگو با ایندیپندنت نیز ضمن ابراز نگرانی از سیاست تلقینی داعش گفت: آنها کودکان را بر اساس قرائت نادرستی از شریعت بار آورده، حس خشونت را در آنها تقویت کرده و به آنها یاد می دهند تا چگونه پرچم افراط گرایی را برافرازند.

اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس در گزارشی که روز شنبه منتشر کرد، هشدار داده بود که گروه تروریستی داعش در حال پرورش نسل جدید نیروهایش از سنین خردسالی است.

اندیشکده «کویلیوم» دراین گزارش تحت عنوان «کودکان دولت اسلامی» بیان داشت که داعش برای تضمین آینده اش کودکان را از خردسالی برای مشاغل جاسوسی، مبلغ، سرباز و جلادی آموزش می دهد.

این گزارش همچنین با بیان اینکه داعش از طریق آدم ربایی کودکان را به استخدام خود در می آورد، نوشت: صدها تن از کودکان ترکمن و یزیدی در بازه زمانی آگوست ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵ به زور از خانواده شان گرفته و به مراکز آموزشی این گروه تروریستی منتقل شده اند.

گزارش یاد شده افزود: فرستاده سازمان ملل متحد در عراق نیز می گوید داعش تاکنون بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ کودک را در سنین ۹ تا ۱۵ سال را ربوده است.

این گزارش همچنین عنوان کرد که با افزایش شمار پیکارجویان خارجی، این گروه تروریستی هم اکنون ۸۰ هزار پیکارجو دارد که ۵۰هزار تن در سوریه و ۳۰ هزار تن در عراق هستند.

برپایه گزارش اندیشکده «کویلیوم» در سرزمین های تحت تصرف داعش ۶ میلیون نفر زندگی می کنند.

به گزارش روزنامه گاردین این گزارش از سوی سازمان ملل متحد تایید و همچنین قرار است چهارشنبه آینده در اختیار نمایندگان پارلمان انگلیس قرار گیرد.

به نوشته گاردین، حداقل ۵۰ کودک و نوجوان انگلیسی از سوی داعش در حال آموزش هستند.

براساس آمارهای رسمی بیش از ۸۰۰ انگلیسی که برخی از آنها دختر و زن بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه، به گروه داعش و یا سایرگروه های تروریستی و افراط گرا پیوسته اند و شماری از آنها نیز تاکنون به کشورشان بازگشته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا