ماجرای قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس

رسول دیناروند – معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود آدامس‌هایی غیربهداشتی به ارزش یک میلیارد دلار از دُبی وارد کشور شده است؛ با تشکیک در صحت مطلب مطروحه اظهار داشت: البته موضوع مربوط به آدامس‌های قاچاق است و نه آدامس‌های غیر بهداشتی که در …

رسول دیناروند – معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود آدامس‌هایی غیربهداشتی به ارزش یک میلیارد دلار از دُبی وارد کشور شده است؛ با تشکیک در صحت مطلب مطروحه اظهار داشت: البته موضوع مربوط به آدامس‌های قاچاق است و نه آدامس‌های غیر بهداشتی که در این صورت نیز مطلب مذکور مورد تایید نیست.

دیناروند با ابراز تاسف از بیان آمار و ارقام‌های بی پشتوانه ای که در این روزها به‌صورت فزاینده ای در کلام افراد مختلف مطرح می‌شود، افزود: منشا و علت انتشار چنین اعداد و ارقامی بر ما پوشیده است اما انچه مسلم است اینکه در صحت اینگونه مطالب جای تردید فراوران وجود دارد.

وی با تأیید افزایش روز افزون قاچاق و اینکه سالانه شاهد ورود حدود ۲۰ میلیارد دلاری محصول قاچاق به کشور اضافه کرد: این عدد تمام گروه‌های محصولات از جمله مواد خوراکی، آرایشی، بهداشتی، موبایل، دیش ماهواره و … را در بر می‌گیرد و صرفاً مربوط به کالاهای سلامت نیست.

دیناروند عنوان کرد: ارائه چنین اعدادی برای محصولی مانند آدامس غیرمعقول و غیر مستند است هر عقل سلیمی می‌تواند در ابتدا از خود سئوال کند که آیا اصولاً در تمام کشور ایران، تعداد آدامس‌هایی با ارزش یک میلیارد دلار وجود دارد که بخواهد یک میلیارد دلارش قاچاق باشد واقعیت این است که کشور ما در مجموع یک درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود و این در حالی است که بازار ما در تمام گروه محصولات غذایی کمتر از نیم درصد فراورده‌های غذایی جهان است.

این مقام مسئول در حوزه فراورده‌های غذایی ادامه داد: این مطلب در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کمتر از نیم درصد است بدیهی آنکه حتی در گروه محصولات فوق نیز کسی نمی‌تواند ادعا شود که مردم ایران بیشترین مصرف را داشته اند.

دیناروند در پایان با انتقاد از کسانیکه آمارهای بی‌اساس ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمارهای غیر واقعی و مجهول، مخاطب را به آمارهای صحیح دیگر را بی‌اعتماد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا